در حالی که ماه گذشته سازمان توسعه تجارت خواستار ابطال مجوز شرکت تولیدکننده نوکیای ایرانی شده بود، حالا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در نامه‌ای تهدیدآمیز به وزارت صمت خواسته که برای تولید نوکیا در ایران مانع‌تراشی نکند، چراکه این کار عواقب خواهد داشت.

جدال بر سر تولید نوکیا در ایران/ ستاد تسهیل: مانع‌تراشی برای نوکیا عواقب دارد

به‌گزارش قدس آنلاین، محمدباقر آقاعلیخانی، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، در نامه‌ای به مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی، تولید موبایل با برند نوکیا توسط شرکت «آتیلا همراه آیهان» را قانونی دانسته است. 

وی همچنین تاکید کرده هرگونه اقدام در جهت محدودسازی و ایجاد مانع در مسیر تولید این شرکت، غیر قانونی بوده و برای وزارت صمت «دارای عواقب بعدی» است.

آقاعلیخانی در این نامه به حکم دادگاه استناد کرده که بر اساس آن، اعتراض نوکیا در خصوص نقض حقوق علامت تجاری NOKIA رد شده و برای «آتیلا همراه آیهان» قرار منع تعقیب صادر شده است.

وی همچنین در این نامه درخواست کرده در راستای حمایت از تولید و اجرای قانون از هرگونه اقدام مغایر با دادنامه‌های صادره و اقدامات محدودساز یا سلبی در خصوص فعالیت واحد تولیدی آتیلا همراه آیهان جلوگیری شود.

جدال بر سر تولید نوکیا در ایران/ ستاد تسهیل: مانع‌تراشی برای نوکیا عواقب دارد

جدال بر سر تولید نوکیا در ایران/ ستاد تسهیل: مانع‌تراشی برای نوکیا عواقب دارد

این در حالی است که اواخر مرداد ماه، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، در نامه‌ای به مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت صمت، با استناد به اسناد و مدارک موجود و قانون ثبت علائم تجاری سال ۱۳۸۶، خواستار ابطال مجوز شرکت تولیدکننده نوکیای ایرانی شده بود.

گفتنی است اواخر سال گذشته، در پی انتشار نامه‌ای از سفیر فنلاند در ایران به وزیر صمت برای پیگیری موضوع تولید نوکیا در ایران، گزارش‌هایی مربوط به تقلبی بودن تولید موبایل دکمه‌ای برند نوکیا در کشور، مطرح شد و برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در این رابطه گفته بود که بررسی موضوع تولید موبایل تقلبی در کشور به سازمان حمایت و وزارت ارتباطات ارجاع داده شده است. هر چند به گفته این مقام مسئول با توجه به شرایط تحریم واحدها ملزم به داشتن نمایندگی رسمی نیستند.

ابتدای سال جاری هم گزارش‌هایی از ممنوعیت واردات موبایل‌های دکمه‌ای به کشور منتشر شد؛ اما این موضوع بعدا از سوی رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران تکذیب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.