سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به پیامدهای حقوقی ناشی از تاخیر این کشور در پیشبرد پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که اسلام‌آباد در این خصوص با تهران در تماس است.

با ایران درخصوص پروژه مشترک گازی در ارتباط هستیم

ممتاز زهرا امروز در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد گفت ‌که ایران و پاکستان در بحث پروژه خط لوله گاز با یکدیگر در تماس هستند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره پیامدهای حقوقی تاخیر در پیشبرد خط لوله گاز ایران و حق تهران برای دریافت جریمه و یا مراجعه به دیوان داوری اظهار داشت که این موضوع مرتبط با وزارت نفت پاکستان است و باید از آنان جویا شد.

ممتاز زهرا افزود ‌که پاکستان همواره گفته‌ است که می‌خواهیم همه مسائل را از طریق رایزنی‌های دوستانه حل و فصل کنیم.

منابع خبری پاکستان اخیرا مدعی شدند که تهران طی نامه‌ای به اسلام‌آباد از تصمیم خود برای مراجعه به دیوان داوری بین المللی درباره پروژه مشترک گازی با پاکستان خبر داد.

براساس این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه اظهارات امروز خود مواضع این کشور درخصوص آخرین تحولات خاورمیانه، جنگ غزه و اوضاع افغانستان را تشریح کرد.

وی گفت که پاکستان خواهان هیچ درگیری جدید در خاورمیانه نیست و بر حل مسالمت آمیز مناقشات تاکید دارد.

ممتاز زهرا جنایات تازه رژیم اشغالگر اسرائیل در خان یونس و غزه را به شدت محکوم کرد و خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای پاسخگو کردن صهیونیست‌ها و توقف جنایات این رژیم شد.

وی درباره بحث به رسمیت شناختن حکومت سرپرست افغانستان نیز گفت که اسلام‌آباد هرگونه تصمیم در این خصوص را با شرکای منطقه‌ای خود اتخاذ خواهد کرد و درحال حاضر نیز هیچ تصمیمی برای برسمیت شناختن حکومت افغانستان نگرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.