عوامل سازنده «در آغوش درخت» در چهارمین اکران مردمی فیلم که در شهر قزوین برگزار شد، از در اختیار داشتن سانس‌های محدود برای نمایش فیلم‌های اجتماعی گلایه کردند.

گلایه سازندگان «در آغوش درخت» به اکران محدود فیلم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی پروژه، در ادامه تور اکران‌های مردمی فیلم سینمایی «در آغوش درخت» در شهرهای ترک‌زبان از جمله ارومیه و تبریز، این فیلم ۷ و ۸ شهریورماه در شهرهای زنجان و قزوین میزبان مخاطبان خود بود.

پس از استقبال مخاطبان در شهر زنجان، این فیلم شب گذشته در شهر قزوین به نمایش درآمد و از عوامل فیلم از جمله بابک خواجه پاشا کارگردان، سجاد نصرالهی نسب یکی از تهیه‌کنندگان فیلم و جواد قامتی و روح الله زمانی از بازیگران فیلم تجلیل شد.

پیش از نمایش فیلم، بابک خواجه‌پاشا، کارگردان اثر عنوان کرد: دغدغه من در تمام دوران فیلمسازی‌ام، خانواده بوده است. خانواده در کشور ما مانند یک درخت تنومندی است که قدرش را نمی‌دانیم و روزی که از بین برود، ما تازه متوجه می‌شویم چه چیزی داشته‌ایم. باید گفت یکسری نام‌ها در اقوام ما به کار می‌رود که در کشورهای خارجی اصلا وجود ندارد. خانواده در کشور ما تنها به معنای پدر و مادر نیست؛ پدربزرگ‌ و مادربزرگ، عمو، دایی و... برای ما خانواده هستند و در روند تربیتی کودک تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه صدحیف که رسانه‌های سرگرم‌کننده ما کمتر اثری با دغدغه خانواده می‌سازند، تصریح کرد: عمر ما به عنوان هنرمند بسیار کوتاه و گاهی فراموش می‌کنیم وظیفه‌مان خدمت کردن به مردم است. من زمانی که فیلم تولید می‌کنم، همواره به این می‌اندیشم که حق مردم به گردن من است و باید جوابگوی آنان باشم. من اگر با ساخت فیلم در روند تربیتی کودک تاثیر منفی بگذارم، مدیون آن خانواده خواهم بود. متاسفانه در حال حاضر فیلم‌هایی وجود دارد که ما خجالت می‌کشیم آن را با کودکان ببینیم.

گلایه سازندگان «در آغوش درخت» به اکران محدود فیلم

کارگردان «در آغوش درخت» با اشاره به اینکه این اثر با عشق ساخته است، گفت: ما برای ساخت این فیلم سینمایی سختی‌های فراوانی کشیدیم؛ به طوری که من نزدیک به ۱۸ ماه فقط فیلمنامه این کار را نوشتم. اما شرایط امروز سینمای ایران به گونه‌ای است که به فیلم ما متاسفانه به‌طور متوسط ۱۸۰ سانس روزانه اختصاص داده می‌شود اما در مقابل فیلم‌های کمدی روزانه بیش از ۸۰۰ سانس دارند. طبیعتا فیلم من در این رقابت شکست می‌خورد. در حقیقت هرچقدر هم اثری ارزشمند بسازم و تلاش کنم، طبعا با این شرایط در مقابل فیلم‌های سرگرم‌کننده می‌بازم‌. متاسفانه مخاطب هم به سینمای سرگرم‌کننده عادت کرده و قطعا در این موضوع او هم تقصیری ندارد؛ ذائقه او با کالایی که ارایه داده‌اند عادت کرده است.

خواجه پاشا در پایان خاطرنشان کرد: یکی از سرمایه‌گذاران فیلم ما کانون پرورش فکری است، پس در این شرایط باید آموزش و پرورش از معلمان، روانشناسان و خانواده‌ها دعوت به عمل آورد که به تماشای این فیلم بنشینند. اما شاهد این هستیم که مدارس هم دانش‌آموزان را برای دیدن فیلم‌های کمدی به سینما می‌برند چون بچه‌ها را سرگرم می‌کند. من گونه سرگرم‌کننده را محترم می‌شمارم اما در کنارش ژانرهایی که بر اساس و تربیت کودکان کار می‌کند، باید مورد توجه متولیان آموزشی قرار بگیرد. درنهایت امیدوارم با حمایت بیشتر از فیلم‌های‌ اجتماعی و خانوادگی، سانس‌های بهتر و بیشتری به فیلم «در آغوش درخت» اختصاص یابد تا ما بتوانیم وظیفه‌مان را در مقابل مردم به نحو احسن انجام دهیم‌. از همه کسانی که تاکنون از فیلم ما حمایت کردند و همراهی آنها را در فرآیند پخش و اکران داشتیم تشکر می‌کنم.

سپس سجاد نصرالهی نسب، تهیه‌کننده اثر عنوان کرد: فیلمی که ما ساخته‌ایم، قصه ندارد، داستان دارد. معمولا والدین برای بچه‌ها قصه می‌گویند تا به خواب بروند اما زمان‌هایی هم داستان تعریف می‌کنند تا به اصطلاح آنها هوشیار شوند. در حقیقت داستان برای بیداری انسان است و «در آغوش درخت» داستانی برای بیداری ما درباره خانواده و ارزش فرزند در آن است؛ کودکان کوچیک‌ترین ارتش اجتماعی هر جامعه‌ای هستند.

وی یادآور شد: مسئولان ما درباره فرزندآوری و استحکام خانواده شعار می‌دهند اما زمانی که پای عمل برسد، برای فیلم «در آغوش درخت» که دغدغه خانواده را دارد، به گونه‌ای سیاست‌های‌عرصه فرهنگ و سینما را تدارک می‌بینند که جمع تعداد سانس یک هفته فیلم ما با یک روز برخی فیلم‌ها برابری می‌کند!

گلایه سازندگان «در آغوش درخت» به اکران محدود فیلم

سپس جواد قامتی، یکی از بازیگران این فیلم خاطرنشان کرد: مرگ مولف برای برخی زود اتفاق می‌افتد، برای بازیگر زودتر از همه. ما کارمان را در «در آغوش درخت» انجام داده‌ایم و الان مخاطبان باید به ما بگویند که از نتیجه کار راضی هستند یا خیر. یکی از آرزوهای من این است که خداوند به من توقیق دهند یک روزی در یک سینمای باشکوه‌تر و صحنه بزرگ‌تر از اینجا در شهر قزوین و با تماشاگران بیشتر افتخار اکران فیلمی را که در آن بازی کردم، داشته باشم. این مردم فرهنگ‌دوست شایسته داشتن سینمای باکیفیت‌تر هستند و این حمایت و همراهی متولیان استان را می‌طلبد.

فیلم سینمایی «در آغوش درخت» محصول سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با جذب بیش از ۶۲ هزار مخاطب، فروش بیش از ۳ میلیارد تومان را تا این لحظه تجربه کرده است. نمایش این اثر در سینماهای سراسر کشور همچنان ادامه دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.