در سومین روز آغاز عملیات نظامی در کرانه باختری، تل اویو مدعی شد که «وسام حازم» از رهبران حماس در جنین در کرانه باختری را ترور کرده است

سومین روز عملیات ارتش اشغالگر در کرانه باختری / تل آویو مدعی ترور «وسام حازم» از رهبران حماس در جنین شد

به گزارش قدس آنلاین، در سومین روز آغاز عملیات نظامی در کرانه باختری، تل اویو مدعی شد که «وسام حازم» از رهبران حماس در جنین در کرانه باختری را ترور کرده است. ارتش اشغالگر اسرائیل در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «وسام حازم»، فرمانده حماس در جنین به همراه دو فلسطینی دیگر به نام‌های «میسره مشارقه» و «عرفات عامر» را با استفاده از پهپاد هدف گرفته است. طبق ادعای ارتش اشغالگر، وسام حازم در انجام حملات علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری و انجام عملیات بمب گذاری دست داشته است.

بر اساس فیلمی که ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرده این فرمانده مقاومت فلسطین سوار بر خودرویی بود که پس از سد راه آنها، از ماشین پیاده شد اما توسط پهپاد ارتش اشغالگر مورد هدف قرار گرفت. ارتش رژیم اشغالگر عنوان کرده وسام حازم مسئول انجام حملات و منفجرسازی بمب‌ها در کرانه باختری بوده است.

سومین روز عملیات ارتش اشغالگر در کرانه باختری / تل آویو مدعی ترور «وسام حازم» از رهبران حماس در جنین شد

ترور «ابوشجاع» فرمانده ارشد جهاد اسلامی

رسانه‌های فلسطینی روز پنج شنبه ینز گزارش کردند که رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت‌های خود در کرانه باختری «محمد جابر» معروف به «ابوشجاع» فرمانده گروهان‌های قدس گردان طولکرم را ترور و به شهادت رسانده است. اشغالگران اسرائیلی خانه‌ای را در طولکرم محاصره کرده و آن را با راکت هدف قرار دادند که طی آن این ۵ مجاهد فلسطینی شهید شدند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌ای شهادت «ابوشجاع» را تأیید کرد. در بیانیه جهاد اسلامی آمده است که «ما سوگوار شهادت سردار محمد جابر (ابو شجاع)، فرمانده گردان طولکرام و همرزمانش هستیم که علیه نیروهای اشغالگر در اردوگاه طولکرم قیام کردند و به شهادت رسیدند. عروج شهید ابو شجاع پس از جان سالم به دربردن از سوء قصدها و دستگیری های قبلی، چراغ راه جهاد و مقاومت خواهد بود.»

رژیم صهیونیستی پیش از این بارها اقدام به ترورش کرده بود، اما موفق نشده بود.

 به این ترتیب شمار شهدای حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری تا این لحظه به ۱۷ نفر افزایش یافته است. ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد روز چهارشنبه گذشته از آغاز عملیات نظامی گسترده در شمال کرانه باختری خبر داد که عمدتاً جنین، طولکرم و طوباس را شامل می‌شود. رژیم صهیونیستی با اعلام این‌که بزرگترین عملیات خود در کرانه باختری طی ۲۲ سال اخیر را انجام خواهد داد، اعلام کرد که هزاران نظامی اسرائیلی در این عملیات شرکت خواهند داشت.  گفته می‌شود که در این عملیات، علاوه بر نیروهای نظامی زمینی ارتش اشغالگر، نیروی هوایی آن و نیروهای امنیت داخلی (شاباک) و نیروهای لباس شخصی ارتش و پلیس رژیم موسوم به نیروی مستعربین نیز حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.