موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

با برنامه ریزی صورت گرفته در معاونت صدای رسانه ملی هر یک از شبکه های رادیویی ویژه رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) برنامه‌های متفاوتی را تدارک دیدند .

اعلام برنامه های رادیو در سالروز رحلت پیامبر مهربانی

به گزارش قدس آنلاین، با برنامه ریزی صورت گرفته در معاونت صدای رسانه ملی هر یک از شبکه های رادیویی ویژه رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) برنامه‌های متفاوتی را تدارک دیدند که در این باره می‌توان به «سوگواره»، «مرثیه»،«پیام زندگی»،«ضریح عاشقی»،«آیین صفر»، «مرثیه مهر»،«فراق نبی شهید بقییع»،«سرچشمه»،«سیمای محمد»، «سهم من»، «اشراق»،«ساده و صمیمی»  و .‌.. اشاره کرد.

رادیو ایران؛ شنوندگان همراه با عطر عاشقی

شبکه رادیویی ایران به مناسبت سالروز رحلت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) ویژه برنامه های مختلفی را در نظر گرفته است. «عطر عاشقی» از ۱۰ شهریور تا ۱۴ ساعت ۱۸:۱۵ با موضوع سبک و سیره نبوی پخش می شود. «باغ ارغوان» با نگاهی مذهبی مداحی‌ها و نوحه‌های مناسب با اجرای مریم نشیبا ۱۱ تا ۱۴ شهریور ساعت ۱۵ تقدیم می‌شود. «یک دوصدا» ویژه ایام صفر با اجرای حامد نجم الهدی تقدیم مخاطبان خواهد شد. «خورشید نامه» از جوار بارگاه مقدس امام رضا(ع) ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود. «راه شب» دوشنبه بامداد به تهیه کنندگی نیز از ارتحال جانسوز پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) می گوید. راه شب سی دقیقه هر بامداد پخش می شود. «پیامبر مهربانی» با بهره گیری از سیره حضرت پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) و تاثیر آن در زندگی جاری مردم روانه آنتن می شود. «سرچشمه»، «به نام عشق»،«روایت رهایی»، «به افق نور»، «جام جم» و «سوگواره» از دیگر برنامه‌های رادیو ایران هستند که از زوایای مختلف به سبک و سیره حضرت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) می‌پردازند.

رادیو جوان؛ سهم من

شبکه رادیویی جوان برنامه «سهم من» را ویژه رحلت پیامبر (ص) ساعت ۷ پخش می‌شود و به بررسی ابعاد شخصیت پیامبر و تأثیرات ایشان بر جامعه اسلامی پرداخته خواهد شد. برنامه‌های «ماه سلام می‌کند» ساعت ۶:۵۰، «زیر سایه تو» ساعت ۸، «من به تو نزدیکم» ساعت ۹، «سوگنامه» ساعت ۱۱ و «پرواز پروانه‌ها» ساعت ۱۱:۲۰ از دیگر برنامه‌های این شبکه در این ایام سوگواری هستند.برنامه «سهم من» در ارتباط با شهادت امام حسن مجتبی (ع) نیز ساعت ۱۱:۳۰ پخش می‌شود که به سیره زندگی و فداکاری‌های این امام بزرگوار پرداخته خواهد شد. دیگر برنامه‌ها شامل «اشک باران» ساعت ۱۲:۳۰، «ماه سلام می‌کند» ساعت ۱۲:۳۵، «خانه پدری» ساعت ۱۴:۰۰ و «چند میزان عشق» ساعت ۱۴:۲۰ خواهند بود.

رادیو فرهنگ؛ همراه با ساعت سوگ

به مناسبت روزهای پایانی ماه صفر شبکه رادیویی فرهنگ ویژه برنامه زنده با محوریت کتابشناسی دارد که ساعت ۲۰ روانه آنتن خواهد شد و برنامه «سیمای محمد »ساعت ۲۲ پخش می شود. برنامه «جلوه حسن» با موضوع خوانش و بررسی اشعار مربوط به امام حسن مجتبی(ع) ساعت ۸ پخش می‌شود و ساعت ۸:۳۰ «ساعت سوگ» بادمحوریت شعرخوانی در سوگ نبوی و یادنامه حسنی روانه آنتن می شود. همچنین برنامه ای زنده با محوریت فرهنگ عزاداری و ارتباط با استان ها و گزارش و کارشناسی ساعت ۹ پخش می شود و در ادامه «شکوه یک صلح» با معرفی و بررسی آثار مکتوبی که به موضوع شخصیت امام حسن(ع) و دلایل صلح ایشان پرداخته‌اند روانه آنتن خواهد شد. پخش ویژه برنامه ای با محوریت مدیه خوانی پیامبر اکرم (ص) از دیگر برنامه های این شبکه است. برنامه «صبح به وقت فرهنگ » با پرداخت به این مناسبت تقدیم مخاطبان می شود.

رادیو تهران؛ اجرا از استودیوی شهید سلیمانی

برنامه «باغ فیض» شبکه رادیویی تهران ویژه دهه آخر ماه صفر ساعت ۲۱ از مشهد مقدس استودیو شهید سلیمانی و از حرم مطهر روی آنتن می رود. اجرای این برنامه به عهده یاسر دعاگواست.این برنامه به تبیین ابعاد مختلف زندگی پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) و به بیان کرامات و منزلت این دو بزرگوار می پردازند. برنامه «سرچشمه» با اجرای مسابقه ساعت ۱۷ تقدیم حضور مخاطبان می شود. «حکیمیه» به سخنرانی بزرگان اختصاص دارد. برنامه «پیامبر اعظم» هم ۲۸ صفر با ارائه الگوهای شخصیتی و ویژگی های شخصیتی پیامبر(ص) به سمع مخاطبان می رسد. همچنین گروه دانش و اقتصاد رادیو تهران نیز از ساعت ۱۳:۳۰ و گروه ورزش و تفریحات ۱۷ به صورت ویژه با بخش های متنوع و پخش مداحی ها، نوحه سرایی ها در خدمت عزاداران خواهند بود.

رادیو معارف؛ هم‌نوا با روضه خورشید

مجله رادیویی «مرثیه» ویژه برنامه روزهای شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی(ع)  است که از استودیوی رادیویی شهید سلیمانی حرم مطهر رضوی تقدیم مخاطبان رادیو معارف می شود. این برنامه از ساعت ۹ به ترویج سبک زندگی دینی طبق سیره اهل بیت (ع) و همچنین تبیین نقش مودت و اطاعت از ائمه اطهار (ع) می‌پردازد.

«روضه خورشید» نام ویژه برنامه‌ای است که ساعت ۱۶ از رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی تقدیم مخاطبان می‌شود. آشنایی با جایگاه و حقوق پیامبر اکرم و ائمه اطهار از اهداف ساخت این برنامه است.

رادیو قرآن؛ همراه با اشراق

«اشراق»، عنوان برنامه رادیو قرآن است که ساعت ۲۱ و ۵ دقیقه به مدت سه شب روی آنتن می رود. همچنین ویژه برنامه ای را به صورت زنده ساعت ۹ پخش خواهد کرد. نمایش رادیویی تنهاترین سردار از دیگر تدارکات این شبکه است.

رادیو سلامت؛ دریای رحمت

ویژه برنامه «ضریح عاشقی» به مدت ۳ روز به صورت زنده از حرم مطهر رضوی روی آنتن رادیو سلامت می رود. این برنامه در قالب بخش های مختلف همچون دریای رحمت، نذر عشق و ... به بررسی اخلاق در سیره حضرت رسول در جامعه و خانه، نذورات معنوی خیرین ، زائرین و مجاورین حرم رضوی و ... پرداخت می شود. رویا کاظمی گویندگی این برنامه را به عهده دارد.

رادیو اقتصاد؛ الگوسازی در کسب و کار

«مرثیه مهر» عنوان ویژه‌برنامه رادیو اقتصاد است که با هدف ترویج سیره نبوی در رفتارهای اقتصادی و الگوسازی از منش ایشان در زندگی و کسب و کار افراد جامعه و با استناد به احادیث و روایات منتسب به نبی مکرم اسلام پخش می‌شود. روایت‌های داستانی از زندگانی رسول اکرم(ص)، گزارش‌هایی از کسبه مؤمن و اخلاق‌مدار بازار، کارشناسی، سخنرانی و منتخبی از سکانس‌های فیلم‌هایی با موضوع زندگانی حضرت محمد(ص)، محتوای این برنامه گفتگومحور را تشکیل می‌دهد. «مرثیه مهر» از ساعت ۱۰ روی آنتن خواهد رفت. برنامه «هوای حرم» از ساعت ۱۱:۳۰ به‌صورت زنده از مشهد مقدس پخش خواهد شد.برنامه «در سوگ مهر» به بررسی رویکرد اقتصادی پیامبر در جامعه اسلامی و سیره زندگی امام حسن مجتبی(ع) اختصاص دارد که ساعت ۱۴ پخش خواهد شد.

رادیو صبا؛ رسول مهر

شبکه رادیویی صبا با ویژه برنامه‌های «نواهنگ و ساده و صمیمی» با مخاطبان همدل و همنوا می‌شود.برنامه «ساده و صمیمی» از ساعت ۱۷ با محوریت پخش دلگویی‌ها و درد و دل‌های مخاطبان با پیامبر(ص) تقدیم مخاطبان می‌شود و برنامه موسیقی محور «نواهنگ» با پخش موسیقی و تصنیف مخاطبان را در سوگ حضرت محمد(ص) ساعت ۲۱همراهی می‌کند. «رسول مهر»بصورت زنده از حرم مقدس رضوی تهیه و پخش می شود.این برنامه به بررسی ویژگی های برجسته حضرت محمد (ص) می پردازد.

ایران صدا؛ کتاب گویای فرشته های خندان

پایگاه کودک ایران صدا به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع) کتاب گویای فرشته های خندان از مجموعه کتاب قصه های شیرین از زندگی معصومین را با روایت راحله قاسمی جو تهیه کرده است.این پایگاه همچنین ویژه برنامه بخشنده باش را نیز از مجموعه برنامه ماجراهای حسین و مادربزرگ به بازیگری زهره احمدی، مرضیه ابراهیمی و علیرضا کوه پیما منتشر کرده است.پایگاه مداحی و نغمه های مذهبی ایران صدا نیز همزمان با فرارسیدن ایام پایانی ماه صفر سه آواکست ۱۸۰دقیقه ای را برای مخاطبان  تولید و منتشر کرده است.

رادیو نمایش؛ زندگی پیامبر اکبر (ص)

رادیو نمایش همزمان با فرا رسیدن ۲۸ صفر، ویژه برنامه زنده " آیین صفر" را به روی آنتن می برد.این برنامه با محوریت زندگی پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) با گویندگی نرجس فروغی و هادی خادم حسینی ساعت ۷:۳۰ به صورت زنده از رادیو نمایش پخش می شود.

رادیو ورزش؛ فراق نبی

برنامه «فراق نبی شهید بقییع»، به مثابه یک تکیه رادیویی است که ورزشکاران در آن به عزاداری و سوگواری می پردازند. این برنامه از رادیو ورزش پخش می شود. بخشی از این برنامه به گزارشهایی از حضور ورزشکاران در هیاتهای مذهبی، نذورات و شرکت در پویش های مومنانه و دستگیری از نیازمندان اختصاص دارد.این برنامه با دو مجری اداره شده و از متن و گفتار رادیویی و مرثیه و تلفن و پیامک و کارشناس بهره می گیرد.از دیگر برنامه‌های ویژه این روز اخلاق در ورزش که مربوط به اخلاق‌مداری در ورزش است با حضور کارشناس مذهبی  روانه آنتن می شود.
رادیو پیام؛ پیام زندگی

شبکه رادیویی پیام ویژه این مناسبت برنامه «پیام زندگی» را با محوریت سبک زندگی اسلامی - ایرانی و پیروی از سیره و سبک زندگی رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) پخش می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.