موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

۳۰ کاروان پیاده از بخش تربت حیدریه برای شرکت در عزاداری های پر شور ایام رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی به سمت مشهد مقدس حرکت کردند.

حرکت ۳۰ کاروان پیاده از بخش تربت حیدریه به سمت مشهد

به گزارش قدس خراسان، نماینده امام جمعه تربت‌حیدریه در بخش رخ گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم ولایتمدار بخش رخ در قالب ۳۰ کاروان زیارتی برای اثبات عشق و ارادت خود به خاندان اهل بیت(ع) به صورت پیاده راهی مسیر عاشقی مشهدالرضا(ع) می شوند. 

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این زائران مرد و بیش از هزار نفر از آنها زن و دخترند که از دو شهر رباط سنگ، نسر و نیز روستاهای مختلف این منطقه با پای پیاده برای شرکت در مراسم عزاداری های آخر ماه صفر عازم مشهد مقدس هستند.

وی گفت: مردم متدین بخش رخ تربت حیدریه با ایجاد ۴۵ موکب پذیرایی و اسکان در محورهای مواصلاتی این منطقه به مشهد مقدس به استقبال زائران پیاده امام هشتم علیه السلام رفته اند.

نماینده امام جمعه تربت‌حیدریه در بخش رخ افزود: موکب‌های پذیرایی و اسکان از ابتدای ورودی شهر رباط سنگ شروع و تا محدوده رباط سفید نیز دایر هستند.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی افزود: روزانه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم بین زائران پیاده به همت خیران، هیئت‌های مذهبی و گروه‌های مردمی  روستاهای حشمت آباد و اسدآباد بخش رخ طبخ و بین  زائران پیاده امام هشتم علیه السلام توزیع می‌شود. 

او گفت: همچنین در موکب‌های پذیرایی و اسکان مستقر در بخش رخ علاوه بر توزیع غذای گرم، آب‌معدنی، شربت، چایی، ساندویچ، شله زرد، آش و انواع میوه نیز توزیع می‌شود. 

نماینده امام جمعه تربت‌حیدریه افزود: امسال نیز همانند سالهای گذشته، صدها کاروان زائران پیاده از استانهای یزد، خراسان جنوبی و از شهرهای بیرجند، قاین، گناباد، فردوس، بجستان، بردسکن، خلیل آباد، کاشمر، مه‌ولات، خواف، رشتخوار و زاوه از محورهای مواصلاتی بخش رخ به صورت پیاده به پابوسی آقا علی ابن موسی الرضا(ع) راهی شدند. 
 
حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی گفت: کاروان های پیاده اهالی رخ به مدت ۳ روز و ۳ شب مسیر بیش از ۱۵۰ کیلومتری این بخش تا مشهد الرضا(ع) را می پیمایند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.