موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

برنامه نمایش و نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «کیهان بچه‌ها» با حضور امیر مهرورزان کارگردان، همایون علیخانی تهیه‌کننده، محمدرضا فهمیزی و ونداد الوندی‌پور از منتقدان سینما و سایر عوامل این اثر در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار شد.

«کیهان بچه‌ها»؛ فیلمی صادقانه درباره امید به زندگی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشاور رسانه‌ای، پس از نمایش فیلم «کیهان بچه‌ها» محمدرضا فهمیزی منتقد سینما در خصوص این اثر گفت: من با برچسب سینمای جشنواره‌ای موافق نیستم زیرا با توجه به تعدد جشنواره‌ها در سطح جهان و تفاوت سیاست‌ها و همچنین اهداف و دیدگاه مورد نظر هر یک از آن‌ها، معیارهای ثابتی برای تعریف عنوانی به نام سینمای جشنواره‌ای وجود ندارد. 
فهمیزی افزود: به عقیده من «کیهان بچه‌ها» صرف نظر از اینکه مورد پسند جشنواره‌های خارجی باشد یا نباشد، فیلم ارزشمندی است زیرا برخلاف اکثر فیلم های ایرانی که از مشکل تاریخی ضعف فیلمنامه رنج می برند، این اثر از فیلمنامه نسبتا قدرتمندی برخوردار بوده که البته عیب‌ و نقص‌هایی نیز به آن وارد است. به علاوه با وجود هزینه های سنگین تولید فیلم، کارگردان صادقانه در پی بیان دغدغه اش بوده است.
در ادامه ونداد الوندی پور، منتقد و کارشناس سینما نیز گفت: فیلم «کیهان بچه‌ها» متعلق به ژانر کودک نیست. این فیلم، اثری صادقانه است و اگر کسی بگوید که برای نمایش در جشنواره‌های خارجی ساخته شده، نشانگر این است که اصلا متوجه آنچه در فیلم مطرح شده نیست، چرا که چنین آثاری عموما تقلیدی از المان‌های موجود در آثار روان‌شاد عباس کیارستمی هستند. در صورتی که «کیهان بچه ها» فیلمی صادقانه و هدفمند بوده و در پی بیان پیام‌هایی بسیار اساسی است.
الوندی پور ادامه داد: نه تنها در این اثر سیاه‌نمایی رخ نداده، بلکه تم امید و سپیدی در آن مشهود است. داستان فیلم روایتی مینی‌مال دارد و فیلمنامه از دراماتیزه کردن قصه و آوردن جزئیات داستانی حذر کرده که به نظرم ایده‌ای بسیار درست بوده است، زیرا کشمکش اصلی درام فیلم که کلیتی غیر موکد از آن در داستان قابل تشخیص است، کشمکش بین دو اندیشه و دیدگاه است که یکی سنت گرایی دگم، قشری گرایانه و ایستا با ویژگی‌های خاص خود است و دیگر نیز مدرنیته، یعنی قائل بودن به این اندیشه است که انسان موجودی آزاد، خلاق و بالنده بوده و باید بستر این خلاقیت و بالندگی فراهم شود. 
وی یاد آور شد: در فیلم بر کودکان به عنوان آینده سازان جامعه تاکید می‌شود. محیط خانواده و مدرسه می‌تواند از کودکان انسان‌هایی ایستا، متعصب و عاری از سرزندگی و خلاقیت بسازد و یا به گونه‌ای برعکس عمل کند. اینکه کودک چه راهی در زندگی پیش گیرد، بستگی به این دارد که در خانواده و مدرسه، براساس کدامیک از آن دو اندیشه آموزش ببیند و چه چیزهایی به عنوان ارزش در وجود او نهادینه شود. 
در این نشست افرادی چون مجتبی راعی(فیلمساز) لیلا نقدی پری (طراح صحنه)، رهبر قنبری (فیلمساز)، مجید نیامراد (طراح صحنه و کارگردان)، حسن آقا کریمی(فیلمساز) و احمد بهرامی(فیلمساز) حضور داشتند.
فیلم سینمایی «کیهان بچه‌ها» به کارگردانی امیر مهرورزان و تهیه‌کنندگی همایون علیخانی در شهر بم مقابل دوربین رفته است.
سایر عوامل این فیلم عبارتند از: 
بازیگران: علیمحمد رادمنش، فاطمه رادمنش، سمیه مولایی، یوسف صوفی ابادی، امیر رضا نژاد آریا، مهرشاد قادری، کیانا جعفری، طاها بی غم، فرزاد باقری، مهدی خسروی، ابراهیم لشکری، نویسنده: امیر مهرورزان، شهرام نیک کار، رامین مشکین مقدم باتشکر از علی محمد رادمنش، مشاور فیلمنامه: استاد محمد رضا اصلانی، مدیر صدابرداری و مشاور کارگردان: بهمن الوندی پور، مدیر فیلمبرداری: حاتم شجاعی، آهنگساز: محمد دارابی فر، طراحی و ترکیب صدا: بهروز شهامت، تدوین: عماد خدابخش، اصلاح رنگ: آرش کاظم زاده و سامان مجد وفایی، طراح چهره پردازی: محمد رضا قومی، مجریان گریم : علیرضا حیدری، ملینا احمدی، آرزو امیری، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه ریز: رامین مشکین مقدم، مدیر تولید: رضا عبدالمجید، طراح صحنه: شهرام نیک کار، طراح لباس: آرزو مهرورزان، جلوه‌های ویژه: محمد علی غلامی، عکاس: محسن رضاپور، حامی مالی: شرکت کرمان موتور مجری طرح : مسعود آب آذری، روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: محمدعرفان صدیقیان.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.