موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

یک نماینده مجلس: مسئله وام‌های خرد موردنیاز مردم مسئله بسیار جدی و مهمی است و باید برای تسریع در پرداخت وام‌های موردنیاز مردم نظیر ساخت مسکن یا وام ازدواج به سمت اصلاح روند فعلی طبق برنامه هفتم توسعه برویم و نگذاریم که شبکه بانکی بدون توجه به نیاز وا

بانک‌ها پرداخت تسهیلات را قفل کرده‌اند / خلق پول بانکی باید منعطف به نیازهای واقعی مردم باشد نه بخش غیر مولد

کامران پولادی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص روند اعطای تسهیلات به متقاضیان، به خبرنگار قدس گفت: قانون، پرداخت تسهیلات تکلیفی مثل ازدواج، فرزند آوری و مسکن را بر عهده بانک ها گذاشته است اما در سال های گذشته بانک ها متاسفانه اعطای وام را قفل کرده اند و هیچ گونه تسهیلاتی پرداخت نمی شود. 

وی افزود: اعطای تسهیلات جزو مطالبات به حق مردم است و اکثریت نمایندگان از وزیر اقتصاد درخواست کردند که روند اعطای وام به مردم را تسهیل کند. 

پولادی در خصوص تاثیر عدم پرداخت تسهیلات در ازدواج جوانان، گفت: یکی از راه هایی که می خواهیم ازدواج جوانان را تسهیل کنیم، اعطای تسهیلات به آنها است تا با دریافت تسهیلات ارزان قیمت، بتوانند جهیزیه و مسکن خود را تهیه کنند؛ اما بانک ها اعطای تسهیلات را قفل کردند و شاید یکی از دلایلی که جوانان نمی توانند ازدواح کنند، همین مساله است.  

وی خاطرنشان کرد: باید از ابزار قانونی سوال و استیضاح استفاده کنیم و قطعا به دنبال تشدید نظارت ها هستیم و از مردم می خواهیم که منتظر خبرهای خوش باشند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: مسئله وام‌های خرد موردنیاز مردم مسئله بسیار جدی و مهمی است و باید برای تسریع در پرداخت وام‌های موردنیاز مردم نظیر ساخت مسکن یا وام ازدواج به سمت اصلاح روند فعلی طبق برنامه هفتم توسعه برویم و نگذاریم که شبکه بانکی بدون توجه به نیاز واقعی اقتصاد و مردم، به خلق پول غیرمولد بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.