موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به خطرات صعود انفرادی به دماوند گفت: کوهنوردان در صعود به دماوند مقررات را رعایت کنند.

کوهنوردان در صعود به دماوند مقررات را رعایت کنند

بابک محمودی روزبا اعلام اینکه تا به امروز ۳۵ تیم جست‌وجو برای یافتن امیر صفری کوهنورد مفقودی آذربایجان شرقی در ارتفاعات دماوند اعزام شده‌است، اظهار داشت: در ۱۴ روز گذشته که مفقودی این فرد به هلال احمر اعلام شده است، تیم‌های جست و جو شامل تیم ‌های امداد کوهستان، ‌گروه پهپادی و بالگرد فعالیت داشتند اما اثری از وی پیدا نکرده‌اند.

وی دلیل مفقود شدن این کوهنورد را اعلام نکردن زمان صعود به مسئولان فدراسیون کوهنوردی و هلال احمر عنوان کرد و افزود: این فرد که به همراه همسرش در حال صعود بوده، در روزی که هواشناسی هوا را برای صعود نامناسب اعلام کرده بود، اقدام به صعود کرده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: یکی دیگر از اشتباهات این زوج کوهنود جدا شدن از یکدیگر در منطقه بوده است به طوری که امیر صفری پس از ۱۴ روز جست‌وجو هنوز پیدا نشده اما امدادگران همسرش را در روزهای نخست پیدا کردند.

محمودی گفت: نداشتن تجهیزات کافی، انتخاب مسیر نادرست و پرخطر و نداشتن سرپرست حرفه‌ای و جدا شدن از یکدیگر، اعلام نکردن زمان صعود از جمله اشتباهات بزرگ بسیاری از علاقه‌مندان کوهنوردی است که منجر به بروز حادثه می‌شود است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نیمه شهریور و احتمال افزایش حضور و صعود کوهنوردان به ارتفاعات گفت: صعود به کوهستان از جمله دماوند پیچیدگی‌های بسیاری دارد و رعایت نکردن کوچکترین اصول می‌تواند خسارات زیادی به فرد وارد کند.

محمودی با بیان اینکه ضرورت دارد قوانین برای صعود به کوهستان وجود داشته باشد، ‌افزود: هجوم گسترده علاقه‌مندان به کوهستان و کوهنوردی علاوه بر خسارات زیست محیطی گسترده، امدادرسانی را مختل می‌کند و به همین دلیل به علاقه‌مندان توصیه می شود ضوابط صعود به ارتفاعات را رعایت کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.