موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، تعداد ناوگان شبکه پروازی کشور تا پایان سال به ۲۵۰ فروند خواهد رسید.

ناوگان هوایی کشور به ۲۵۰ فروند می‌رسد/ پیش‌بینی ۱۵۰۰ پرواز برای پایان ماه صفر

«محمد محمدی‌بخش» امروز (شنبه) افزود: امسال، سال نخست برنامه هفتم توسعه است و بر مبنای آن در تلاشیم تا تعداد ناوگان شبکه پروازی کشور را تا پایان امسال به ۲۵۰ فروند برسانیم.

وی با اشاره به خاتمه عملیات پرواز اربعین ۱۴۰۳، بیان‌داشت: این عملیات با ایمنی و امنیت کامل به پایان رسید که افتخاری برای نظام اسلامی است.

محمدی‌بخش خاطرنشان‌کرد: در این مسیر در هماهنگی با کشور عراق، نسبت به آماده سازی زیرساخت‌ها، تعیین قیمت بلیت، بسترهای فروش بلیت، نظارت بر شبکه توزیع و نظارت بر این عملیات بزرگ در ایران و همچنین عراق اقدام شد.

وی با یادآوری انجام بیش از ۸۰ درصد پروازها به مقصد فرودگاه نجف، بیان‌داشت: در این عملیات بزرگ ۵۲۸ هزار و ۸۲۸ نفر زائر در قالب چهار هزار و ۱۷۴ پرواز رفت و برگشت جابه‌جا شدند.

میانگین ۳۴ دقیقه‌ای تاخیر در پروازهای اربعین

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه‌داد: این مهم با انجام پرواز از ۳۳ فرودگاه کشور به عنوان «عمود صفر» و ۷۰ درصد پروازها نیز از فرودگاه امام(ره) انجام شد که میانگین ۳۴ دقیقه‌ای تاخیر در پروازها به ثبت رسید.

وی با اشاره به میانگین قیمتی ۱۰ و ۱۲ میلیون تومانی در نظر گرفته شده برای پروازها از مقصد تهران و مناطق شرقی کشور، گفت: ۶ میلیون تومان از این مبالغ به‌طور مستقیم به فرودگاه نجف پرداخت شد و با در نظر گرفتن انجام پروازهای یک تا ۱.۵ ساعته از مبادی مختلف، قیمت‌ها متعادل بود.

رشد ۲۹ درصدی مسافران پروازهای اربعین

محمدی‌بخش همچنین به افزایش جابه‌جایی زوار عتبات عالیت در سال‌های اخیر اشاره و اضافه‌کرد: در حالی که در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ هزار نفر با پروازهای رفت و برگشت به عتبات اعزام شده بودند، این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۲۵۰ هزار نفر و در سال گذشته به ۴۵۰ هزار نفر رسید و در سال جاری با ثبت سفر بیش از نیم میلیون زائر، رکورد جدیدی ثبت شد که با رشد ۲۹ درصدی در توزیع صندلی و شبکه فروش همراه بود.

وی تصریح‌کرد: مهمترین ویژگی عملیات پروازهای اربعین امسال، همدلی همه کادر و پرسنل خدمات‌دهنده به زائران، محبت و عشق به امام حسین(ع) بود که طی آن همه شرکت‌ها و فرودگاه‌ها پای کار آمدند تا این عملیات بزرگ به سرانجام برسد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: همچنان با روزانه بیش از ۱۰۰ پرواز اربعین، عملیات انتقال زائران عتبات عالیات در حال انجام و زوار در حال بازگشت به میهن هستند.

پیش‌بینی ۱۵۰۰ پرواز برای پایان ماه صفر

وی در ادامه از پیش بینی یک‌هزار و ۵۰۰ پرواز فوق‌العاده و برنامه‌ای برای پوشش پروازهای پایان ماه صفر، ایام رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام رضا(ع) خبر داد و گفت: این پروازها از هفتم شهریورماه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

محمدی‌بخش افزود: علاوه بر پروازهای بین‌المللی به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد، از ۳۳ نقطه فرودگاهی کشور پرواز به مشهد انجام خواهد شد که میانگین روزانه ۳۰۰ پرواز خواهد بود تا خدمات رسانی مناسبی را به زائران علی‌بن موسی‌الرضا (ع) شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.