موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

هفته سوم لیگ برتر فوتبال با نخستین برد پرسپولیس، اولین شکست استقلال و ادامه نتایج مشابه چهار تیم ته‌جدولی همراه بود.

سایه‌روشن‌های هفته سوم؛ اولین برد و باخت سرخابی‌ها، چشم‌ و هم‌چشمی‌ ته‌جدولی‌ها

فصل جدید لیگ برتر فوتبال در روزهایی که حواشی استفاده از فناوری کمک‌داور ویدئویی(VAR) بالا گرفته و بحران ورزشگاه، استقلال و پرسپولیس را خانه‌ به‌دوش کرده است، از هفته سوم هم عبور کرد.

با وجود بالا و پایین‌های عملکرد تیم‌ها در سه هفته گذشته، به نظر می‌رسد رفته‌رفته با عبور از هفته‌های اول، هفته به هفته شاهد جذاب‌تر و داغ شدن تنور لیگ باشیم. در گزارشی فراز و فرودهای هفته سوم را مرور کرده‌ایم.

سپاهان از فصل قبل درس می‌گیرد؟

سپاهان با ژوزه مورایس مانند دوره قبل، فصل جدید را با هم با توپ پر شروع کرده است. آنها در لیگ بیست و سوم در ۳ هفته با ۳ برد، یک مدعی تمام عیار نشان دادند، اتفاقی که در فصل جدید هم رقم خورد.

سپاهان پس از چادرملو و خیبر خرم‌آباد، این هفته شمس‌آذر را از پیش رو برداشت تا با ۳ برد از ۳ مسابقه اول و کسب حداکثر امتیاز، تیم اول لیگ باشد. البته سپاهانی‌ها باید امیدوار باشند که ادامه مسابقاتشان مانند دوره گذشته نباشد!

سایه‌روشن‌های هفته سوم؛ اولین برد و باخت سرخابی‌ها، چشم‌ و هم‌چشمی‌ ته‌جدولی‌ها

فصل پیش با وجود سه برد در سه هفته اول، از هفته چهارم ورق برای زردپوشان برگشت و آنها در نهایت نتوانستند در رقابت با پرسپولیس، اقتدار هفته‌های اول را داشته باشند و باز هم دست‎‌شان از قهرمانی کوتاه ماند.

در فصل جدید هرچند اصفهانی‌ها در سه هفته اول رقیب سرسختی را پیش‌رو نداشته‌اند و هنوز به تیمی سرسخت نرسیده‌اند اما به نظر می‌رسد مواریس و شاگردانش با درس گرفتن از تجربه ۲ فصل گذشته، می‌توانند کار را برای سایر مدعیان یعنی پرسپولیس، تراکتور و استقلال سخت کنند و جذابیت لیگ را به اوج برسانند.

این فصل برای تراکتور فرق می‌کند

پرشورها یکی از تیم‌هایی نشان داده‌اند که نه تنها روی کاغذ، بلکه در داخل زمین هم می‌توانند یک مدعی جدی باشند؛ اتفاقی که با گذشت سه هفته، در لیگ بیست و چهارم در حال رخ دادن است.

تراکتور این هفته توانست یک برد پرگل برابر هوادار را به دست بیاورد و پس از مساوی هفته گذشته، دوباره شاگردان دراگان اسکوچیچ به جاده برد برگردند. آنها با ۲ برد و یک مساوی و ۷ گل زده با آماری خوب، لیگ بیست و چهارم را استارت زده‌اند.

سایه‌روشن‌های هفته سوم؛ اولین برد و باخت سرخابی‌ها، چشم‌ و هم‌چشمی‌ ته‌جدولی‌ها

تراکتور با توجه به خریدهای حساب‌شده‌تر و بازیکنان داخلی و خارجی که به کار تیم‌شان بیاید، اسکوچیچ را هم با آن کارنامه درخشان در تیم ملی روی نیمکت دارد. چنین ترکیب جوری سبب شده است تا آنها تا اینجای لیگ، یکی از ضلع‌های پرشانس قهرمانی لیگ بیست و چهارم باشند.

پرسپولیس گاریدو راه افتاد

پس از ۲ مساوی متوالی، در بازی سوم همه چیز بر وفق مراد، کارلوس گاریدو و شاگردانش بود و مدافع عنوان قهرمانی سرانجام رنگ برد را دید تا در همین ابتدای لیگ بین آنها و سایر مدعیان فاصله نیفتد.

سایه‌روشن‌های هفته سوم؛ اولین برد و باخت سرخابی‌ها، چشم‌ و هم‌چشمی‌ ته‌جدولی‌ها

پرسپولیس این هفته توانست فولاد را شکست بدهد تا اولین برد این تیم در فصل شماره ۲۴ لیگ برتر ثبت شود. به نظر می‌رسد که تفکرات کارلوس گاریدو، به‌تدریج در پرسپولیس در حال جا افتادن است و این مربی آرژانتینی با این برد مهم آن هم برابر فولاد که یحیی گل‌محمدی، سرمربی سابق پرسپولیس، روی نیمکت این تیم می‌نشیند، توانسته دل هواداران قرمزپوش را به دست بیاورد.

روزهای سخت زود شروع شد

هرچقدر این هفته به کام پرسپولیس بود و آنها اولین بردشان را در ایستگاه شماره ۳ لیگ جشن گرفتند، آن سو در اردوی رقیب سنتی‌شان اوضاع بر وفق مراد آبی‌پوشان رقم نخورد. استقلال پس از یک برد و یک تساوی، در هفته سوم، اولین شکست را در فصل جدید تجربه کرد.

استقلال این هفته در یک بازی پرحاشیه روی سکو و نیمکت‌ها، برابر استقلال خوزستان شکست خورد تا این شوک زودهنگام آبی‌پوشان را غافلگیر کند.

شکست در هفته سوم و در همین هفته‎‌های ابتدایی لیگ، نشان از کار سخت جواد نکونام در ادامه راه دارد. به خصوص که سایر مدعیان جام بیست و چهارم در شرایط بهتری نسبت به آبی‌پوشان قرار دارند و این می‌تواند کار آبی‌های تهران را برای ماندن در کورس قهرمانی سخت‌تر کند.

سبزپوشان اصفهانی ذوب در تساوی‌

با گذشت ۳ هفته از فصل جدید، ذوب‌آهن تنها تیم لیگ است که گویا نه علاقه‌ای به برد دارد و نه باخت. شاگردان محمد ربیعی این هفته مقابل خیبر خرم‌آباد، در سومین هفته لیگ سومین تساوی‌شان را ثبت کردند تا تنها تیم لیگ باشند که تا اینجای کار، جلوی برد و باخت‌شان عدد صفر ثبت شده است.

سایه‌روشن‌های هفته سوم؛ اولین برد و باخت سرخابی‌ها، چشم‌ و هم‌چشمی‌ ته‌جدولی‌ها

سه تساوی متوالی ذوب سبب شده است که آنها با کسب تنها سه امتیاز یازدهم لیگ باشند و ادامه این روند می‌تواند آنها را به جمع تیم‎‌های ته‌جدولی نزدیک‌تر کند.

کپی‌کاری ته‌جدولی‌ها از روی دست هم

چهار تیم پایین جدولی لیگ در پایان هفته سوم، گویا دقیقا با کپی از روی یکدیگر در حال نتیجه گرفتن هستند، به طوری که نتایج آنها در۳ هفته گذشته از لیگ دقیقا مشابه هم بوده است. شمس‌آذر، نساجی، چادرملو و هوادار در سه هفته اول لیگ، به ترتیب باخت، مساوی و باخت کسب کرده‌اند.

شمس‌آذر، نساجی، چادرملو و هوادار با ۲ باخت و یک مساوی و کسب تنها یک امتیاز، به ترتیب سیزدهم، چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم لیگ هستند. به نظر می‌رسد که این چهار تیم با ادامه همین روند و در صورتی که تغییر مسیر ندهند، جنگ نزدیکی را برای سقوط نکردن خواهند داشت!

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.