موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: ۸۵۰ نفر شب ظرفیت اقامتی برای میزبانی از زائران دهه پایانی ماه صفر در مشهد الرضا(ع) تامین شده است.

ظرفیت اقامتی برای زائران رضوی افزایش یافت

به گزارش قدس خراسان، حسین امیرکلالی روز یکشنبه افزود: در کنار موضوع اقامت و اسکان، در سایر هفت حوزه خدماتی شامل اسکان، تامین و توزیع کالا، نظارت و بازرسی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، حمل و نقل و خدمات شهری کلیه پیش بینی‌های لازم انجام و برنامه ریزی برای ارائه خدمت محقق شده است.

وی با بیان این که ظرفیت اقامتی آماده سازی شده در سه بخش اقامتگاه‌های رسمی، موقت و اضطراری است، بیان کرد: از طریق تماس با تلفن پنج رقمی ۳۷۰۴۵ ۰۵۱ امکان اطلاع از محل اسکان یکی از مهم‌ترین اقدامات رفاهی کمیته اسکان قرارگاه و همکاری سایر دستگاهها برنامه‌ریزی شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر زائرین مشهد اظهار کرد: خوشبختانه امسال سامانه مدیریت یکپارچه اسکان با امکان رصد لحظه‌ای ظرفیت‌های آن با قابلیت ارسال پیامک و محل اسکان در مشهد و استان فراهم شده است.

کلالی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تمامی مراکز اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و زائرسراها آمادگی کامل برای پذیرش زائران را دارند.

وی اظهار کرد: سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ در سطح ملی زیر مجموعه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور فعال است و شهروندان برای ثبت شکایت، دریافت اطلاعات تاسیسات و جاذبه‌های گردشگری کشور، اطلاعات آب و هوا و غیره با این شماره تماس بگیرند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر زائرین مشهد با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اسکان و پذیرایی از زائران در دهه آخر صفر، افزود: زائران پیاده قبل از ورود به مشهد ثبت نام می‌شوند و در مکان‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی شده اسکان داده می‌شوند.

کلالی بیان کرد: با توجه به حضور میلیونی زائران در دهه آخر صفر نظارت بر مراکز اقامتی و خدماتی نیز تشدید شده است.

وی گفت: با مشارکت هیات های مذهبی و کمک های مردمی از سراسر کشور ۲۵۰ ایستگاه صلواتی در مسیر های منتهی به حرم مطهر رضوی طراحی و اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.