موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

شورای آموزش پزشکی و تخصصی مصوب کرد: تمام دستیاران رشته تخصصی بالینی در ابتدای ثبت نام اولیه و قبل از معرفی به آزمون ارتقا از طریق مراکز مشاوره دانشجویی غربالگری سلامت روان شوند.

پیشگیری از خودکشی دستیاران پزشکی/ تصویب غربالگری سلامت روان دستیاران
عکس تزئینی است

با مصوبه یکصد و یکمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی که به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است، گزارش اقدامات انجام شده در حوزه سلامت روان دستیاران به تصویب رسید.

براساس این گزارش مقرر شد: «تمام دستیاران رشته تخصصی بالینی در ابتدای ثبت نام اولیه و نیز بصورت سالیانه قبل از معرفی به آزمون ارتقا از طریق مراکز مشاوره دانشجویی غربالگری سلامت روان شوند.

همچنین باید آموزش سلامت روان به دستیاران رشته های تخصصی بالینی و ذینفعان مراکز مشاوره دانشجویی با مشارکت معاونت های آموزشی و فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت انجام شود.»

گفتنی است پیش از این دکتر ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره رسیدگی به معضلات دوران دستیاری تخصصی پزشکی یادآور شده بود: برای نخستین بار در بودجه عمومی ۳ همت بودجه برای حقوق دستیاران در نظر گرفته شده است که اگر درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها کم شد، حقوق دستیاران کاهش نیابد.

باقری فرد در موردموضوع خودکشی دستیاران پزشکی، با بیان اینکه در تحصیلکردگان رشته‌های پزشکی آمار خودکشی به دلایل مختلف از جمله سختی کار و ... بالاست، گفت: در سال تحصیلی جدید مصوبه غربالگری و انجام مشاوره روانشناسی که برای دستیاران اجباری شده اجرا می‌شود.

وی اضافه کرده بود: در صورتی که پس از انجام مشاوره، مشکلی نداشته باشد، این غربالگری به صورت سالانه برای او انجام می‌شود. در صورتی که فرد در معرض مشکل شناخته شود، تخت درمان روانشناسی قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.