موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به منظور شرکت در هشتاد و پنجمین سالگرد پیروزی قوای روسیه و مغولستان بر نیروهای ژاپنی در جنگ جهانی دوم، وارد اولان‌باتور پایتخت این کشور شد.

پوتین به منظور دیداری رسمی وارد مغولستان شد

هشتاد و پنج سال پیش و در جریان جنگ جهانی دوم، نیروهای ارتش سرخ شوروی و مغولستان بر نیروهای ژاپنی در منطقه «خالخین-گل ریور» غلبه کردند.

انتظار می‌رود که رهبران دو کشور درباره ابعاد مختلف روابط مسکو و اولان‌باتور از جمله قرارداد شراکت راهبردی روسیه و مغولستان با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

این اولین دیدار پوتین از مغولستان از سال 2019 محسوب می‌شود که وی به منظور شرکت در هشتادمین سالگرد پیروزی نیروهای شوروی و مغولستان بر ارتش ژاپن از این کشور بازدید کرده بود.

ورود پوتین به مغولستان در حالی انجام می‌شود که دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) و دولت اوکراین خواستار بازداشت ولادیمیر پوتین در اولان‌باتور شده‌اند.

فادی عبدالله یکی از سخنگویان دیوان بین‌المللی کیفری در لاهه اعلام کرد از آنجایی که دولت مغولستان از جمله اعضای این دیوان است، باید ولادیمیر پوتین را به دلیل ارتکاب جنایات جنگی بازداشت کند.

وی افزود: تمامی کشورهایی که معاهده رم را امضا کرده‌اند، متعهد به همکاری در چارچوب فصل شانزدهم دیوان کیفری بین‌المللی هستند.

دادگاه لاهه در ماه آوریل 2023 (اسفند 1401) رئیس جمهور روسیه را متهم به اخراج اجباری جمعیت (کودکان) اوکراینی و انتقال آنها به خاک روسیه کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین با این حال تاکید کرده که روسیه هیچ‌گونه نگرانی بابت حکم بازداشت دیوان کیفری بین‌المللی علیه پوتین در جریان سفر وی به اولان‌باتور ندارد و درباره تمامی مسائل مرتبط با این سفر «به طور جداگانه» مورد توافق قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.