ملی پوشان جودو ایران حضور در مسابقات جهانی را به دلیل صادر نشدن روادید از دست دادند.

به دلیل صادر نشدن روادید سفر به آمریکا؛ جودوکاران کاتارو مسابقات جهانی را از دست دادند

در حالی مسابقات جهانی کاتا جودو قرار است به صورت رسمی آبان ماه سال ۱۴۰۳ به میزبانی کشور آمریکا برگزار شود که فدراسیون جودو ایران علی رغم داشتن دعوت نامه رسمی از سوی کشور میزبان، چندین ماه قبل برای دریافت روادید این کشور اقدامات لازم را انجام داده بود.

فدراسیون جودو کشورمان برای دریافت زمان مصاحبه تیم ملی اعزامی به این رقابت‌ها چندین بار با سفارت آمریکا در کشورهای ارمنستان و ترکیه رایزنی‌ها لازم را انجام داده بود و در نهایت سفارت ارمنستان روز گذشته (۱۳ شهریورماه سال ۱۴۰۳) را برای مصاحبه به تیم ملی کاتا جودو ایران مشخص کرده بود.

صبح روز گذشته (سه شنبه سیزدهم شهریورماه) تمامی نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی کاتا جهان با تمام مدارک مورد نیاز سفارت آمریکا در کشور ارمنستان حضور پیدا کردند، اما متأسفانه سفارت آمریکا با کارشکنی و در یک اقدام غیرحرفه ای و با نادیده گرفتن منشور جنبش المپیک و با یک برخورد نامناسب و کاملاً سیاسی از دادن روادید به تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی امتناع کرد!

این اتفاق در حالی رقم خورد که فدراسیون جودو ایران علی رغم داشتن دعوت نامه از چندین ماه قبل روند دریافت روادید آمریکا را آغاز کرده بود و حضور در سفارت کشور ارمنستان نیز طبق زمان مقرر انجام شده بود.

لازم به ذکر است، تیم ملی کاتا جودو ایران سال گذشته پس از چهار سال تعلیق ظالمانه، موفق شد در مسابقات جهانی ابوظبی دو مدال طلا و یک مدال برنز و عنوان نایب قهرمانی در مسابقات جهانی را کسب کند.

تیم ملی کاتا جودو ایران که از امیدهای اصلی کسب مدال در این رقابت‌ها است با سیاسی کاری کشور آمریکا فرصت حضور در مسابقات جهانی کاتا را از دست داد. میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشورمان از امروز پیگیر این مسائل است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.