۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
کد خبر: 1010002

بازار جهانی خودرو یکی از هیجان‌انگیزترین بازارهاست که هر ساله محصولات منحصر به فردی از برندهای معتبر خودروسازی به عرضه می‌رسد. در ادامه، به معرفی ۱۰ مدل از گران‌ترین خودروهای جهان که در حال حاضر در حال تولید هستند، خواهیم پرداخت.

لیست گرانترین خودرو های سال ۲۰۲۴ + اینفوگرافی

به‌گزارش قدس آنلاین، در بازار خودرو، مشابه بسیاری از بازارهای دیگر، تنوع زیادی از محصولات توسط خودروسازان مختلف ارائه می‌شود. برخی از این شرکت‌ها، به ویژه خودروسازان انگلیسی، به تولید خودروهای لوکس و گران‌قیمت شهرت دارند و محصولات آن‌ها عموماً از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند.

اما گران بودن قیمت یک خودرو، لزوماً به معنی لوکس بودن آن نیست و در برخی موارد، شاهکار مهندسی و قوای محرکه خارق‌العاده خودروها باعث افزایش قیمت سرسام‌آور آنها می‌شود. در ادامه با فهرستی از ۱۰ خودروی گران‌قیمت و جدید بازار جهانی آشنا می‌شوید.

خودرو_۲۰۲۴

رولزرویس در اوج گران ترین خودروهای جهان!

زمانی که به فهرست گران ترین خودروهای جهان نگاه کنید، نام رولزرویس را مشاهده خواهید کرد که فاصله‌ای چند میلیون دلاری نسبت به دیگر خودروهای این فهرست دارد.

رولزرویس بوت‌تیل

رولزرویس بوت‌تیل(Boat tail) گران‌قیمت‌ترین خودروی حال حاضر بازار به شمار می‌رود که با قیمت باورنکردنی ۲۸ میلیون دلار توسط این شرکت انگلیسی به فروش می‌رسد. اگرچه پلتفرم و قوای محرکه بوت‌تیل با رولزرویس فانتوم مشترک است، اما ۱۸۱۳ قطعه سفارشی و همچنین طراحی اعجاب‌انگیز بوت‌تیل باعث اختلاف قیمت ۲۷.۵ میلیون دلاری این دو خودرو با یک‌دیگر شده است. شرکت رولزرویس تنها سه نسخه از این خودرو را به سفارش مالک و به صورت اختصاصی به تولید رسانده که هر یک از آنها تفاوت‌هایی در بخش تزئیناتی با یک‌دیگر دارند.

رولزرویس

بوگاتی دیوو

اگر اخبار حوزه خودرو را دنبال کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که بوگاتی در ماه‌های اخیر از جانشین ویرون با نام توربیون رونمایی کرد؛ اما توربین گران ترین خودرو بوگاتی نیست. بوگاتی دیوو(Divo) با قیمت ۵.۷ میلیون دلاری در رده دوم از فهرست گران ترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد که از هر لحاظ، شاهکار مهندسی فرانسوی به شمار می‌رود. شرکت بوگاتی اطلاع داده که قرار است تنها ۴۰ دستگاه از این سوپرکار به تولید برسد.

بوگاتی

لامبورگینی سیان

خودروسازان ایتالیایی از دیرباز به تولید خودروهای سوپراسپرت و پرقدرت معروف هستند و جای خالی این شرکت‌ها در فهرست گران ترین خودروهای جهان خالی بود. لامبورگینی با معرفی سیان، جدیدترین و عجیب‌ترین محصول خود توانست در این فهرست قرار بگیرد. این سوپرکار هیبریدی با قیمت ۳.۶ میلیون دلاری قرار است به تعداد ۶۳ دستگاه در نسخه کوپه و ۱۹ دستگاه در نسخه رودستر به تولید برسد که همه این محصولات، پیش از عرضه به فروش رسیده است.

لامبورگینی

استون مارتین والکایری

والکایری (Valkyrie) با قیمت سه میلیون دلار، چهارمین خودروی گران‌قیمت بازار محسوب می‌شود که به نوعی، دومین خودروی گران انگلیسی نیز هست. این خودروی سوپراسپرت هیبریدی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ و تحت نام AM-RB ۰۰۱ معرفی شد، پس از یکسال به والکایری تغییر نام داد. استون مارتین والکایری در ۱۵۰ نسخه استاندارد و ۲۵ نسخه AMR Pro به فروش می‌رسد.

استون

کونیگزگ یسکو

شرکت کونیگزگ، شاهکار مهندسی سوئدی است که بسیاری افراد، آن را به عنوان رقیب سرسخت بوگاتی می‌شناسند. کونیگزگ یسکو (Jesko) با قیمت سه میلیون دلاری، دیگر سوپرکار این فهرست به شمار می‌رود که گرچه برای استفاده جاده‌ای طراحی شده، اما در اصل مخصوص استفاده در پیست‌های مسابقه است. خودروساز سوئدی اعلام کرد که قرار است ۱۵۰ نسخه از این محصول را وارد بازار کند.

کونیگزگ

 ریماک نورا

در میان ۱۰ خودروی گران‌قیمت بازار، شاید ریماک یکی از ناشناخته‌ترین شرکت‌ها برای شما باشد. این شرکت در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد که هم‌اکنون به تولید سوپرکارهای تمام الکتریک مشغول است. ریماک نورا (Nevera) در نسخه‌های مختلفی به فروش می‌رسد که گران‌ترین تیپ آن با سه میلیون دلار Nevera Time Attack محسوب می‌شود. به گفته ریماک، این تیپ تنها به تعداد یک دستگاه تولید شده است.

ریماک

مرسدس بنز ای ام جی ۱

سابقه درخشان شرکت مرسدس بنز در مسابقات فرمول یک و تجربه مهندسان این شرکت باعث خلق یک خودروی مخصوص جاده با مشخصات خودروهای فرمول یک شد. مرسدس بنز ای ام جی ۱ (AMG One) با قیمت ۲.۷ میلیون دلار و به تعداد ۲۷۵ نسخه در بازار جهانی عرضه می‌شود.

مرسدس

فراری دایتونا SP۳

فراری، دومین خودروساز ایتالیایی و رقیب مستقیم لامبورگی به شمار می‌رود. دایتونا (Daytona SP۳) یکی از جدیدترین خودروهای این شرکت است که به عنوان جایگزین فراری مونزا SP تولید می‌شود. این سوپر کار با قیمت ۲.۳ میلیون دلار و در حال حاضر تنها با ۵۹۹ نسخه راهی بازار جهانی می‌شود.

فراری

استون مارتین ولکان

خودروساز انگلیسی استون مارتین با تلفیق خودروهای لوکس با سوپراسپرت توانست مدل ولکان (Vulcan) را خلق کند که ادامه دهنده مسیر ونتیج و DB۹ خواهد بود. این سوپرکار اعجاب‌انگیز نتوانست مجوز تردد در جاده را کسب کند و تنها قابلیت استفاده در پیست را دارد. تنها ۲۴ نسخه از استون مارتین ولکان به تولید می‌رسد که همگی آن‌ها با قیمت ۲.۳ میلیون دلار به فروش رسیده‌اند.

مارتین

هنسی ونوم F۵

آخرین خودروی گران‌قیمت فهرست فوق به خودروساز آمریکایی هنسی مربوط می‌شود که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده و با معرفی ونوم F۵، رقیب سرسختی را برای سوپرکارهای اروپایی روانه بازار کرده است. ونوم F۵ در ۹۹ نسخه و با قیمت ۲.۱ میلیون دلار برای فروش معرفی شد که همه این ۹۹ دستگاه پیش از عرضه رسمی به فروش رسیدند.

هنسی

منبع: گسترش نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.