تیم ملی فوتبال ایران موفق شد به سختی در اولین دیدار مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ با نتیجه یک بر صفر تیم ملی قرقیزستان را مغلوب کند.

برتری دشوار تیم ملی فوتبال ایران مقابل قرقیزستان با چاشنی شانس

تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه فولاد شهر میزبان تیم ملی قرقیزستان بود که در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران به پایان رسید.

تیم ملی ایران با تیم‌های قرقیزستان، امارات، ازبکستان، کره شمالی و قطر در گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار دارد.

دقایق حساس:

دقیقه ۷: فشار بازیکنان ایران باعث شد تا توپ‌ربایی قلی‌زاده با پاس در عمق مهدی قایدی به سردار آزمون رسید اما ضربه مهاجم تیم ملی در زاویه بسته با واکنش توکوتائف راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۱: وینگر قرقیزستان روی یک ضد حمله از زمین خودی اقدام به شوت‌زنی کرد و علیرضا بیرانوند که جلو آمده بود به زحمت افتاد و توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۲: ارسال عبدالرحمانوف از روی نقطه کرنر با ضربه سر خطرناک کوجو تغییر جهت داد اما بیرانوند به خوبی این ضربه را مهار کرد.

برتری دشوار تیم ملی فوتبال مقابل قرقیزستان با چاشنی شانس

دقیقه ۳۴: سرانجام قفل دروازه قرقیزستان توسط کاپیتان تیم ملی ایران باز شد. ضربه امید نورافکن از پشت محوطه جریمه با دفع ناقص توکوتائف همراه شد و در برگشت مهدی طارمی موفق شد گل اول تیم ملی فوتبال ایران را به ثمر برساند.

دقیقه ۴۵: پاس رو به بیرون مهدی طارمی در یک موقعیت مناسب با ضربه علی قلی‌زاده از بالا دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۷: ژیلگاربک بعد از حرکت در عرض از پشت محوطه جربمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه محکم این بازیکن را بیرانوند در دو ضرب مهار کرد.

دقیقه ۵۸: این‌بار تیرک دروازه قرقیزستان مانع از گلزنی نورافکن شد، ضربه امید نورافکن از پشت محوطه جریمه به تیرک عمودی قرقیزستان برخورد کرد.

دقیقه ۵۹: باز هم ژیلگاربک روی یک ضدحمله سریع در عرض حرکت کرد و این بار ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳: حرکت ترکیبی مهدی طارمی و سردار آزمون با شوت‌زنی آزمون از پشت محوطه جریمه همراه شد که ضربه مهاجم تیم ملی فوتبال ایران از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۶: باز هم سردار آزمون روی پاس مهدی طارمی از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که همانند ضربه قبلی از بالا دروازه این توپ نیز با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶: بیرانوند دروازه ایران را نجات داد، پاس بلند پشت مدافعین ایران به جوئل کوجو رسید و ضربه مهاجم خطرناک قرقیزستان در موقعیت تک به تک با واکنش تماشایی علیرضا بیرانوند دفع شد.

دقیقه ۹۰: باز هم قرقیزستان در دقایق پایانی بر روی دروازه ایران موقعیت ایجاد کرد و ضربه کیمی مرک توسط بیرانوند مهار شد.

تیم داوری: یوسوکی آراکی، جون میهارا ، کوتا واتانبه و ریو تانیموتو (ژاپن)/ داور VAR: هیروکی کیمورا (ژاپن)

ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدامین حزباوی، آریا یوسفی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سامان قدوس، علی قلی‌زاده، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

ترکیب ابتدایی تیم ملی قرقیزستان:

توکوتائف اِرژان، والری کیچین، کریستیان بروژمن، الکساندر میشچنکو، غیرت ژایرگالبک‌اولو، تمیرلان کوزوبائف، علی‌کولوف گولژیگیت، عبدالرحمانوف عادل‌جان، علی مردان شوکوروف، زاریپ بکوف الدیار و جوئل کوجو.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.