پیشنهاد سردبیر

امام جمعه بردسکن گفت: امروز باید دولت چهاردهم بحث عدالت را از شعار به اجرا دربیاورد و امیدواریم در مسیر تحقق عدالت گام بردارد.

دولت چهاردهم  بحث عدالت را از شعار به اجرا دربیاورد

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام علی اصغر امینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مراحل پنجگانه نظام اظهار کرد: در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی از مرحله انقلاب و نظام اسلامی گذشته  و در مرحله تشکیل دولت اسلامی قرار گرفته است و برای رسیدن به مرحله جامعه اسلامی و تمدن اسلامی نیاز است دولت‌ها به عواملی که مانع تشکیل دولت اسلامی است، توجه کنند.

امام جمعه بردسکن با اشاره به شروع به کار دولت چهاردهم که با شعار عدالت موفق شد روی کار بیاید، گفت: امروز باید دولت چهاردهم بحث عدالت را از شعار به اجرا دربیاورد و امیدواریم در مسیر تحقق عدالت گام بردارد.

وی سستی در بینش دینی و انقلابی، توجه نکردن به ظرفیت‌های داخلی، اعتماد به نسخه‌های بیگانگان برای پیشرفت کشور، غفلت از دشمن و اعتماد به دشمن، عدم مبارزه جدی با فساد و دنیازدگی و اشرافی‌گری و بی‌انگیزگی در مدیران را از جمله عوامل مانع تحقق دولت اسلامی برشمرد.

امینی از دولت چهاردهم خواست که برای تحقق دولت اسلامی و جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی برنامه‌هایی را در سرلوحه کار خود قرار دهد که منجر به تحقق این مهم شود.

امام جمعه بردسکن همچنین از دولتمردان خواست که تسهیلاتی که در حوزه اشتغال یا ازدواج مورد تصویب قرار می‌گیرد را در مسیر اصلی خود توسط دستگاه‌ها  و بانک‌ها هزینه کنند و نظارت ویژه‌ای انجام شود تا این تسهیلات به انحراف کشیده نشوند.

وی به قیام هفدهم شهریور ماه سال ۵۷ اشاره کرد و افزود: نیاز است این رویداد مورد بازبینی و مطالعه قرار بگیرد و برای جوانان و نوجوانانی که آن دوران را درک نکرده‌اند، این فاجعه هولناک بازگو شود.

امینی همچنین ضمن گرامیداشت هفته تعاون خاطرنشان کرد: یکی از معیارهای تشکیل تعاونی در آموزه‌های دینی کار نیک و تقوا است که می‌طلبد تعاونی‌های فعال مورد حمایت قرار بگیرند. در بردسکن به سه تعاونی فعال ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده استریال دیگر تعاونی‌های فعال نیز می‌توانند از تسهیلاتی که دولت در این زمینه در نظر گرفته، استفاده کنند.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.