تحولات لبنان و فلسطین

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از آغاز ثبت‌نام متقاضیان عمره مفرده خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی، ثبت‌نام در چهار مرحله به تفکیک و ترتیب استانی است و اعزام‌ها از ۲۸ شهریور آغاز و تا ۳۰ آذر ادامه دارد.

ثبت‌نام متقاضیان عمره آغاز شد/ اعزام‌ها از ۱۲ روز دیگر

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا رضایی در گفت‌وگویی اظهار داشت: عملیات اعزام متقاضیان واجد شرایط تشرف به سفر زیارتی عمره مفرده طی دو مرحله به شرح ذیل اجرا خواهد شد.

نوبت اول: اعزام زائران از ۲۸ شهریور تا ۳۰ آذر ۱۴۰۳

نوبت دوم: اعزام زائران از تاریخ اول دی تا پایان موسم عمره (تاریخ و نحوه ثبت نام این مرحله متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد).

الف) تاریخ و مراحل ثبت‌نام نوبت اول:

مرحله اول) شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ شامل استان‌های: کرستان و کرمانشاه.

مرحله دوم) یکشنبه۱۸ شهریور شامل استان‌های: اصفهان، تهران، خراسان رضوی، فارس، قم، البرز، مازندران، خراسان شمالی و خراسان جنوبی.

مرحله سوم) سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ شامل استان‌های: گلستان، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، گیلان، همدان، سمنان، لرستان، ایلام، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، قزوین، اردبیل و آذربایجان غربی

مرحله چهارم) یکشنبه اول مهر ۱۴۰۳ شامل استان‌های: یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و خوزستان.

ب) مشمولین ثبت‌نام:

- متقاضیان تشرف در عمره سال گذشته که پس از ثبت‌نام در کاروان، وجوه خود را پرداخت کرده، اما به دلیل محدودیت اعزام، به سفر عمره مشرف نشده‌اند و وجوه ایشان به صورت فرآیندی عودت و اولویت ایشان پایدار شده است.

- دارندگان کارت‌های ودیعه‌گذاری عمره دارای اولویت تشرف ۱ تا ۱۸۰.

ج) نحوه ثبت‌نام و مدارک لازم:

- مراجعه به سامانه پنجره واحد سازمان حج و زیارت و تکمیل و بروزرسانی اطلاعات

- تشکیل گروه‌ در صورت همراهی خانواده و بستگان

- انتخاب کاروان مورد نظر و واریز وجه به صورت برخط

- مراجعه به کارگزار (دفتر خدمات زیارتی) و تحویل مدارک و قطعی کردن سفر.

نکات قابل توجه متقاضیان عمره

فرصت انتخاب کاروان و پرداخت وجه و تحویل مدارک (قید شده در برگه رزرواسیون) به دفتر زیارتی منتخب ۴۸ ساعت است. در صورت عدم مراجعه در مدت زمان مقرر، ثبت نام به عمل آمده بطور فرآیندی لغو خواهد شد.

هزینه‌های سفر زیارتی عمره مفرده شامل: بلیط هواپیما، اجاره هتل‌های محل اقامت، پذیرایی و تدارکات، حمل و نقل، صدور روادید، بیمه، هزینه دفتر زیارتی، برگزاری جلسات آموزشی و سایر هزینه‌های اجرای عملیات است.

بنابر هماهنگی به‌عمل آمده، تمامی دفاتر و کارگزاران زیارتی سراسر کشور آمادگی دارند تا در صورت تمایل و مراجعه متقاضیان، با دریافت حق‌الزحمه تعیین شده، نسبت به تکمیل اطلاعات متقاضی، تشکیل گروه و ثبت نام (رزرو اولیه) برای افراد واجد شرایط اقدام نمایند.

تمامی دارندگان کارت‌های ودیعه‌گذاری عمره؛ درصورت فراموشی اولویت تشرف، می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره واحد حج و زیارت و یا از طریق کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* با استقاده از تلفن همراه از اولویت کارت‌های ودیعه‌گذاری عمره خود (اولویت‌های ۶۰۰ گانه) مطلع شوند.

برای سهولت در ثبت‌نام افراد در کاروان، این امکان در سامانه عمره وجود دارد که دارندگان کارت‌های ودیعه‌گذاری عمره با تشکیل گروه، نسبت به جست و جو و انتخاب کاروان و ثبت‌نام چندین نفر بطور همزمان اقدام نمایند.

در صورتی که متقاضیان فراخوان شده دارای اولویت، ظرف 3 روز از تاریخ شروع ثبت نام نسبت به ثبت نام و انتخاب کاروان اقدام ننمایند، از سایر اولویت‌ها، جهت تشرف دعوت به عمل خواهد آمد.

اخذ روادید برای افراد ثبت نام شده، منوط به داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۷ ماه از تاریخ پرواز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.