پیشنهاد سردبیر

وزیر جهاد کشاورزی گفت: براساس مصوبه شورای قیمت گذاری دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

وزیر جهاد کشاورزی: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد

«غلامرضا نوری قزلجه» یکشنبه شب 18 شهریور 1403 در جلسه شورای قیمت گذاری با حضور اعضای دولتی، نمایندگان کشاورزان و بخش خصوصی افزود: پس از چندین جلسه کارشناسی در کمیته های مربوطه امروز(یکشنبه) به جمع بندی رسیدیم و قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ مبلغ ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: طبق قانون باید تا پایان تیر ماه هر سال قیمت خرید تضمینی گندم اعلام می شد اما علت تاخیر در این امر به دلیل اتفاقاتی که افتاد و تغییراتی که در دولت صورت گرفت، این موضوع جامانده بود که بعد از شکل گیری دولت چهاردهم بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و جلسات آن به صورت فشرده برگزار شد و امروز به نتیجه رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت خرید تضمینی سایر محصولات کشاورزی معطل تعیین قیمت گندم بود، بزودی قیمت محصولات اساسی دیگر در جلسات شورای قیمت گذاری در روزها و هفته های آتی مشخص و به تدریج تعیین و اعلام می شود.

نوری قزلجه گفت: حدود ۷۵ درصد مطالبات گندمکاران کشور پرداخت شده و ۲۵ درصد باقیمانده در روزهای آینده تامین و پرداخت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.