پیشنهاد سردبیر

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: موافقت‌نامه تجارت ترجیحی بین ایران و افغانستان در حال مذاکره و تنظیم است و امید می‌رود هرچه زودتر نهایی و تعرفه‌ها برای فعالان اقتصادی مشخص شود.

موافقت‌نامه تجارت ترجیحی ایران و افغانستان در حال تنظیم است

به گزارش قدس آنلاین محمد خاکی در نشست وبیناری فعالان اقتصادی لرستان و افغانستان، افزود: لازمه گسترش توسعه روابط تجاری و اقتصادی برگزاری نشست‌های مختلف و شناخت از ظرفیت‌های یکدیگر است و در گام بعدی زمینه همکاری‌های بیش‌ازپیش فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با توافقنامه چابهار، ظرفیت‌های خوب مرزهای زمینی و رسمی و تعریف اولویت همکاری اقتصادی دولت با کشورهای همسایه به‌ویژه افغانستان، به نتایج خوبی دست یابیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی خرم‌آباد رمز موفقیت را پیگیری نظام مسائل دانست و افزود: نباید تنها به برگزاری این‌گونه جلسات بسنده کرد بلکه تسهیل روابط تجاری به فعالیت و همکاری اتاق بازرگانی، سفارتخانه، استانداری و اتاق‌های مشترک نیاز دارد.

خاکی با تأکید بر اینکه تشویق و ترغیب فعالان اقتصادی به تجارت منجر به افزایش حجم مبادلات و سرمایه‌گذاری‌های مشترک خواهد شد گفت: زمینه‌های همکاری لرستان با کشور افغانستان را می‌توان در حوزه‌های مختلفی همچون داروهای انسانی و دامی، صنایع غذایی و کشاورزی، محصولات پتروشیمی و معدنی، سنگ و مصالح ساختمانی دسته‌بندی و در انتقال تکنولوژی هم فعالیت کرد.

وی یادآور شد: توسعه روابط با اتاق‌های محلی افغانستان، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و سرمایه‌گذاری، برگزاری نشست‌های تجاری دوجانبه و فراهم آوردن افزایش شناخت تجار از امکانات یکدیگر، شناسایی موانع موجود در تجارت استان، ارائه راهکارهای تسهیل تجارت و فراهم کردن زمینه حضور فعالان اقتصادی لرستان و افغانستان در نمایشگاه‌های بین‌المللی ازجمله برنامه‌های اتاق لرستان جهت توسعه روابط با این کشور همسایه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی خرم‌آباد اضافه کرد: تسهیلاتی برای اعضای اتاق به‌منظور حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی فراهم می‌شود که در این فرصت محدود تلاش خواهیم کرد از شرکت‌های مشتاق برای حضور در نمایشگاه حمایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.