پیشنهاد سردبیر

پنجمین اجتماع عزاداران اردو زبان در حرم مطهر رضوی به همت بخش شبه‌قاره مدیریت زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی، برگزار شد.

اجتماع بزرگ زائران اردو زبان در حرم مطهر رضوی

شیعیان ولایی و محب اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) از کشورهای هند و پاکستان برای پنجمین سال متوالی امسال نیز پس از زیارت پرفیض عتبات‌عالیات و شرکت در اجتماع جهانی اربعین و عرض ارادت به مولای متقیان حضرت علی (ع)، خود را به حریم قدس رضوی ‌رساندند تا عشق و ارادت خود را به این خاندان کرم و رحمت، ابراز کنند. 
اجتماع بزرگ ۵ هزارنفره اردو زبانان در رواق امام خمینی (ره)، رسمی است که چند سالی از سوی مدیریت زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی در 4 ربیع‌الاول برپا می‌شود تا این زائرین به عزاداری و نوحه‌خوانی و اجرای آیین‌های خاص خود بپردازند و دوماه عزاداری خود را در محرم و صفر ،کامل کنند. 
از جمله عقاید خاص اردو زبانان این است که قبل و بعد از تشرف به عتبات‌عالیات در عراق، به پابوسی شاه خراسان مشرف می‌شوند و در زیارت ابتدایی برات کربلا و در تشرف انتهایی مهر قبولی زیارت خود را از محضر مقدس امام رئوف، می‌گیرند. 

مراسم عزاداری این شیعیان دل‌سوخته و مخلص، با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط قاری، جلیل اشرفی آغاز شد و پس از آن گروه سرود بین‌المللی نوجوانان خورشید هشتم، یکی از آثار چندزبانه خود را اجرا کردند. 
مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی و مراسم سینه‌زنی پرشوری در فواصل مختلف توسط مداحان اهل‌بیت (ع)، شاهد حسین بلتستانی و سید شادمان رضا انجام شد و سید رضا حیدر زیدی و اعجاز حیین بهشتی در ادامه این مراسم معنوی پیرامون سیره اهل‌ بیت (ع) و اهمیت زیارت امام رضا (ع) سخنرانی کردند. 
اختتامیه مراسم با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا (ع) و زمزمه خیل عظیم زوار انجام شد و سپس این زائران میهمان سفره پر برکت حضرت شدند و از این خوان نعمت بهره بردند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.