تحولات لبنان و فلسطین

۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 1011141

در این مقاله، به مهم ترین آزمون های زبان فرانسه خواهیم پرداخت. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا در اینجا کلیک کنید و وارد شوید.

آزمون‌های زبان فرانسه

آیا می‌خواهید برای ادامه تحصیل یا کار به کشور فرانسه مهاجرت کنید؟ به احتمال زیاد، می‌دانید که یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید پیش از مهاجرت انجام دهید این است که نمره لازم را در یکی از آزمون های زبان فرانسه را کسب کنید. در ادامه، مهم‌ترین و معتبرترین آزمون‌های این زبان را معرفی می‌کنیم تا بتوانید مناسب‌ترین آزمون را برای هدف خود انتخاب کنید.

انواع آزمون های زبان فرانسه

انواع آزمون های زبان فرانسه عبارت‌اند از:

آزمون TCF

آزمون TCF که مخفف  Test de Connaissance du Français است، یکی از مهم ترین آزمون های زبان فرانسه به شمار می‌رود. مرکز بین‌المللی تحصیلات آموزشی (Centre International d’études pédagogiques) که با نام CIEP نیز شناخته می‌شود، علاوه بر طراحی آزمون، زمان، هزینه و محل برگزاری آن را نیز تعیین می‌کند.

آزمون TCF دارای نسخه‌های مختلفی است. بسیاری از نسخه‌های آن برای افرادی که می‌خواهند برای ادامه تحصیل به کشورهای فرانسه و کانادا بروند، مناسب هستند. همچنین اگر به دنبال دریافت ملیت فرانسوی یا کانادایی یا اشتغال در یکی از این دو کشور هستید، برخی از نسخه‌های آن می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشند.

آزمون های زبان فرانسه

آزمون TEF

اگر اهداف زیر را دنبال می‌کنید، نسخه‌های آزمون TEF  که یکی دیگر از معروف ترین آزمون های زبان فرانسه محسوب می‌شود، می‌توانند به شما کمک کنند به اهداف خود برسید:

  • اگر می‌خواهید در کشور فرانسه و کانادا تحصیل کنید
  • اگر می‌خواهید کارت اقامت کشور فرانسه را دریافت کنید
  • اگر می‌خواهید تابعیت کشور فرانسه یا کانادا را دریافت کنید
  • اگر می‌خواهید به استان کبک کشور کانادا مهاجرت کنید

برای مثال، اگر بخواهید به کشور کانادا مهاجرت کنید، آزمون TEF دارای بخش‌های زیر خواهد بود:

  • مهارت شنیداری: دارای 40 سؤال است و باید در 40 دقیقه به آن‌ها پاسخ دهید
  • مهارت خواندن: دارای 40 سؤال است و باید در 60 دقیقه به آن‌ها پاسخ دهید
  • مهارت گفتاری: دارای 2 موضوع است و مدت‌زمان آن 15 دقیقه است
  • مهارت نوشتاری: دارای 2 موضوع است و مدت‌زمان آن 60 دقیقه است

همچنین اگر بخواهید برای دریافت شهروندی کانادا درخواست دهید، آزمون TEF متشکل از بخش‌های زیر خواهد بود:

  • مهارت شنیداری: دارای 40 سؤال است و باید در 40 دقیقه به آن‌ها پاسخ دهید
  • مهارت گفتاری: دارای 2 موضوع است و مدت‌زمان آن 15 دقیقه است

به خاطر داشته باشید که باید همه این بخش‌ها را در یک روز تکمیل کنید تا دولت کانادا مدرک TEF شما را به رسمیت بشناسد. نکته مهم دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که این مدرک پس از دو سال منقضی می‌شود و اعتبار خود را از دست می‌دهد.

آزمون های زبان فرانسه

آزمون DELF

یکی دیگر از معتبرترین آزمون های زبان فرانسه، آزمون DELF (Diplôme d’Études en Langue Française) است که 4 سطح از A1 تا B2 دارد. البته اگر در سطح C1 و C2 زبان فرانسه قرار دارید، می‌توانید در نسخه دیگر این آزمون به نام DALF شرکت کنید.

اگر به دنبال تحصیل در کشورهای سوئیس، فرانسه و کانادا هستید، مدرک آزمون DELF می‌تواند به شما کمک کند؛ ولی، ازآنجایی‌که هر دو این آزمون‌ها دارای نسخه‌های مختلفی هستند، مطمئن شوید که نسخه مورد نظرتان می‌تواند شما را به هدفتان برساند. خوشبختانه مدارک این آزمون و آزمون DALF دارای تاریخ انقضا نیستند.

نکته مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که سطح این آزمون از دو آزمون معرفی‌شده در بخش‌های قبلی یعنی TCF و TCF بالاتر است؛ بنابراین، اگر به دنبال دریافت مدرک B2 هستید و به مهارت‌های خود در این سطح اعتماد دارید، آزمون DELF گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود. در غیر این صورت، بهتر است در آزمون‌های دیگر شرکت کنید.

سطح بندی آزمون های زبان فرانسه

زبان‌های اروپایی مانند انگلیسی و فرانسه را می‌توانیم به شش سطح زیر تقسیم‌بندی کنیم:

  • A1 و A2: سطوح مبتدی
  • B1 و B2: سطوح متوسط
  • C1 و C2: سطوح پیشرفته

اگر در آزمون های زبان فرانسه شرکت کنید، با توجه به نمره‌ای که گرفته‌اید، در یکی از این سطوح قرار خواهید گرفت. به عبارت دیگر، سطح شما بر اساس نمره شما در هر یک از مهارت‌های نوشتاری، گفتاری، شنیداری و خواندن تعیین می‌شود. در سال‌های اخیر، سطح‌بندی زبان فرانسه در کشور کانادا تغییر کرده است و بر اساس معیار NCLC انجام می‌شود.

آموزشگاه زبان فرانسه میلاد؛ برگزارکننده دوره آمادگی انواع آزمون های زبان فرانسه

به احتمال زیاد، می‌دانید که دوره‌هایی برای آمادگی برای آزمون‌های مهم زبان انگلیسی وجود دارند. در دنیای زبان فرانسه، نیز چنین دوره‌هایی برای آزمون‌های TCF، TEF، DELF و DALF در آموزشگاه‌های معتبری مانند آموزشگاه زبان فرانسه میلاد برگزار می‌شوند.

اگر می‌خواهید در دوره‌های آمادگی TCF و سایر آزمون های این زبان شرکت کنید، ابتدا باید در کلاس‌های عمومی شرکت کنید تا سطح خود را به سطح این آزمون‌ها برسانید. اگر قبلا این کار را انجام داده‌اید، ما به شما توصیه می‌کنیم که دو ماه پیش از تاریخ برگزاری آزمون، در دوره‌های آمادگی آموزشگاه‌های معتبری مانند آموزشگاه زبان فرانسه میلاد شرکت کنید.

در دوره‌های آمادگی آزمون های زبان فرانسه، با آزمون‌ها بیشتر آشنا می‌شوید، تکنیک‌های پاسخ به سؤالات را یاد می‌گیرید و با سؤالات شبیه به سؤالات آزمون‌ها تمرین می‌کنید. با این کارها می‌توانید مهارت‌های گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتاری خود را بهبود بخشید و نمره بالاتری را در آزمون‌ها کسب کنید.

دوره‌های آمادگی آزمون زبان فرانسه در انستیتو میلاد به‌صورت خصوصی، آنلاین و حضوری برگزار می‌شوند و مدرسین آن‌ها از بهترین مدرسین این زبان در ایران هستند. اگر برای ثبت‌نام در این دوره‌ها به این آموزشگاه مراجعه کنید، ابتدا جلسه‌ای با مدرس دوره خواهید داشت تا تعداد جلسات مورد نیاز و نقاط ضعف و قوت شما مشخص شود.

برای ثبت‌نام یا کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و تعرفه این دوره‌ها با شماره‌های درج‌شده در سایت آموزشگاه زبان فرانسه میلاد تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه تمام تلاش خود را خواهند کرد پاسخ‌های کامل و دقیقی را به تمام سؤالات شما ارائه دهند و به شما کمک کنند با سرعت بیشتری به اهداف خود مانند مهاجرت یا ادامه تحصیل در کشورهای فرانسه و کانادا دست یابید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.