پیشنهاد سردبیر

یکی از شرکت‌های عضو کارخانه نوآوری آزادی (شعبه پارک فناوری پردیس) به فرمولاسیون تولید سافت‌ژل‌های امگا-۳ دست یافته که مصرف آن، احساس بوی بد ماهی در دهان را از بین برده است.

عرضه کپسول‌های نرم امگا۳ بدون احساس بوی بد ماهی در دهان

به گزارش قدس آنلاین، محمدکریم رضایی، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگویی، گفت: محصول تولیدی ما در این شرکت Smart Omega اولین محصول «انتریک کوتد» از روغن ماهی است.

وی افزود: اصلی‌ترین مشکلی که افراد با مصرف قرص‌های امگا-۳ با منشأ روغن ماهی داشتند، استشمام بوی بد ماهی بعد از خوردن این فرآورده بود و این امر موجب می‌شد که آنها مصرف این دارو را قطع کنند.

رضایی با اشاره به دلایل احساس بوی بد از این فرآورده دارویی، خاطر نشان کرد: فرآورده امگا-۳ از ماهی دریافت می‌شود و زمانی که این دارو در معده باز می‌شود، بوی بد ماهی به دهان باز می‌گردد و موجب خواهد شد که فرد این بوی بد را احساس کند و به گونه‌ای است که فرد احساس می‌کند مسمومیت با ماهی دارد.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت، اظهار کرد: ما در فرآورده انتریک کوتد روغن ماهی، این مشکل را از طریق ایجاد روکش مقاوم به اسید معده مرتفع کردیم.

وی با تاکید بر اینکه Smart Omega اولین فرآورده مقاوم به اسید معده به شمار می‌رود، درباره عملکرد این دارو بعد از وارد شدن به بدن، توضیح داد: زمانی که دارو وارد معده می‌شود، روکش آن دست نخورده باقی می‌ماند و بعد از وارد شدن به روده، روکش این فرآورده شروع به باز شدن می‌کند و از این طریق بازگشت بخارات حاصل از آن به دهان را در پی نخواهد داشت.

رضایی با بیان اینکه مصرف کننده بعد از مصرف اسمارت امگا دیگر بوی بد ماهی را در دهان خود حس نخواهد کرد، ادامه داد: درصدی از اسیدهای چرب ماهی بر اثر اسید ماهی تخریب می‌شوند، ولی با بهره‌گیری از این تکنولوژی و بازشدن روکش آن در روده، این اسیدهای چرب از تخریب‌های اسید معده در امان خواهند بود.

وی تاکید کرد: با این روش درصد بیشتری از روغن ماهی به روده وارد شده و در نتیجه جذب بدن خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه این فرآورده دارویی به صورت سافت‌ژل به تولید رسیده است، گفت: نمونه مشابه این دارو از کشورهای امریکان و آلمان وارد بازار ایران شده است که این نمونه‌ها نیز دارای عارضه احساس بوی بد در دهان هستند.

وی اضافه کرد: تولید این محصول می‌تواند از خروج ارز حدود ۲٫۵ میلیون دلار جلوگیری کند.

رضایی همچنین اضافه کرد: این فرآورده دارویی در کاهش علایم افسردگی، اضطراب، بهبود کیفیت خواب، کمک به سلامت پوست و مو، کاهش علایم سندرم پیش از قاعدگی و کمک به درمان کمبود توجه و تمرکز مؤثر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.