پیشنهاد سردبیر

روزنامه آگاه نوشت: غریب آبـادی طـی روزهـای آینـده بـه سـمت معـاون حقوقـی و بین المللـی وزارت امورخارجـه منصـوب خواهـد شد.

«غریب‌آبادی» مسئول مذاکرات هسته ای و رفع تحریم‌ها می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه «آگاه»، رفع تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران، یکی از اهداف دولت چهاردهم است. مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری دولت مزبور در این خصوص در آئین تحلیف خود گفت: برای رفع تحریم‌های ظالمانه از پای نخواهم نشست. دولت من هرگز تسلیم زورگویی، فشار و استانداردهای دوگانه نخواهد شد.

تجربه بیش از دو دهه مذاکره با ایران باید دولت‌های طرف مذاکره با ایران را به این درک رسانده باشد که ما پایبند به تعهدات خود بودیم و خواهیم بود. ولی مردم، رهبری و نظام سیاسی ایران به فشار و زیاده خواهی پاسخ نمی‌دهند.

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه نیز در خصوص مقوله رفع تحریم‌ها می‌گوید: مأموریت دیگر ما در کنار خنثی سازی تحریم‌ها، تالش برای رفع تحریم‌هاست که این مأموریت خاص وزارت خارجه است.

ما موضوع رفع تحریم‌ها به صورت شرافتمندانه را دنبال می‌کنیم. بر همین اساس، شنیده‌های خبرنگار» آگاه حاکی از آن است که میز مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها «در وزارت امورخارجه شکل خواهد گرفته و مسئولیت این امر نیز با کاظم غریب آبادی خواهد بود.

غریب آبادی که در حال حاضر معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان است، طی روزهای آینده به سمت معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امورخارجه منصوب خواهد شد و همزمان مسئولیت میز مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها را نیز عهده دار خواهد می‌شود. شایان ذکر است، در اواخر دولت دوازدهم که سید عباس عراقچی در مقام معاون سیاسی وزارت امورخارجه عهده دار مذاکرات احیای برجام در وین بود، غریب آبادی به عنوان سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین مشغول به خدمت بود و جلسات کمیسیون مشترک برجام در مقطع زمانی ابتدای سال ،۱۴۰۰ با حضور این دو دیپلمات به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.