پیشنهاد سردبیر

دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد که مذاکره با اوکراین تا زمانی که نیروهای مسلح آن از خاک روسیه پاکسازی نشده باشند، غیرممکن است.

دبیر شورای امنیت روسیه: تا زمان اخراج اوکراین از خاکمان، خبری از مذاکره نیست

قدس؛ «سرگئی شویگو» دبیر شورای امنیت روسیه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «روسیا-۲۴» تاکید کرد: «تا زمانی که آنها را از قلمرو خود بیرون نکنیم، در مورد مذاکره با آنها صحبت نخواهیم کرد.»

اشاره شویگو به عملیات اوکراینی‌ها علیه کورسک واقع در خاک فدراسیون روسیه است که با هدف برهم زدن تمرکز روسیه از دونباس آغاز شد اما با وجود این تحریکات، پیشروی نظامیان روس در شرق اوکراین ادامه دارد.

کی‌یف به‌رغم آنکه از ابتدای جنگ، منابع مالی و تسلیحاتی هنگفتی از غربی‌ها به‌ویژه ایالات متحده دریافت کرده، نتوانسته است در عمل مقابل نظامیان روسیه بایستد.

پیشتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود انتظار دارد از نفوذ ناکامش در خاک روسیه در کورسک، به‌عنوان اهرم نفوذی در مذاکرات آتی استفاده کند. او تاکید کرد که تا پاییز جنگ باید به اتمام برسد. کی‌یف پیش‌بینی می‌کند که با تغییر ریاست جمهوری در آمریکا، فشار بر آن برای مذاکره با روسیه افزایش یابد. کی‌یف در ابتدا چند شهرک را در کورسک به کنترل درآورد اما در ادامه از پیشروی بیشتر بازماند و متحمل خسارات سنگینی شد. در حال حاضر نیروهایی به طور پراکنده در کورسک هستند که عملیات پاکسازی آنها به دست نیروهای روسیه ادامه دارد. 

در همین حال سرگئی شویگو با ارائه داده‌هایی گفت که نیروهای اوکراینی در طول حمله به کورسک قصد داشتند تاسیسات هسته‌ای را تصرف کنند.

به گزارش اینترفکس، دبیر شورای امنیت روسیه گفت: «میل به انجام ترور هسته‌ای علیه ایستگاه هسته‌ای کورسک چیز جز بالاترین سطح تروریسم نیست. میل و تمایل آنها، رفتن به آنجا و گرفتن ایستگاه هسته‌ای کورسک است. خوشبختانه این کار جواب نداد.»

کرملین هم پیشتر نسبت به تحرکات هسته‌ای کی‌یف هشدار داده و از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته است تا اقدامات و حملات نیروهای اوکراینی علیه نیروگاه‌های هسته‌ای در مناطق درگیر را زیر نظر بگیرند. پیشتر همچنین وقوع آتش‌سوزی در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا موجب شد تا طرفین یکدیگر را به حملات در آن محل متهم کنند. روسیه نسبت به تحرکات کی‌یف هشدار می‌دهد.

بریکس و صلح اوکراین

سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه همچنین گفت چهاردهمین نشست مقامات بلندپایه بریکس در حوزه مسائل امنیتی در سن پترزبورگ، در مورد ابتکارات در مورد اوکراین بحث خواهد کرد.

شویگو گفت: «موضوعاتی که مورد بحث قرار خواهد گرفت هم مربوط به روابط دوجانبه و هم روابط چندجانبه است. البته ما در مورد ابتکاراتی که کشورها در مورد اوکراین مطرح کرده‌اند صحبت خواهیم کرد. ما امروز ابتکارات زیادی در پلتفرم خود داریم که می‌توان مهمترین آنها را نام برد چون آنها شناخته‌شده هستند. البته این پیشنهاد ۶ ماده‌ای چین و برزیل است که در اینجا مورد بحث قرار می‌گیرد.»

آمار شویگو از تلفات اوکراین

سرگئی شویگو امروز سه‌شنبه همچنین گفت اوکراین هر روز به طور متوسط ​​۲۸ کیلومتر مربع از دست می‌دهد و روزانه ۲۰۰۰ سرباز کشته و زخمی دارد.

او گفت: «هر روز اوکراین به طور متوسط ​​۲۸ کیلومتر مربع از دست می‌دهد. اما مهمترین چیز کیلومتر نیست، مهمتر از همه این است که روزانه تا ۲۰۰۰ کشته و زخمی دارد. در مجموع، اگر در مورد ۸ روز سپتامبر و ماه اوت صحبت کنیم، تقریبا هزار کیلومتر مربع آزاد شده است و سرعت آن در حال افزایش است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.