پیشنهاد سردبیر

یک رسانه عبری فاش کرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه راستگرای او در حال آماده شدن برای مرحله بعدی جنگ علیه غزه هستند که شامل «مقدمه‌چینی برای شهرک سازی و الحاق شمال نوار غزه به اراضی اشغالی» است.

هاآرتص: نتانیاهو برای الحاق شمال غزه به اسرائیل آماده می‌شود

قدس؛ «الوف بن» سردبیر روزنامه هاآرتص روز دوشنبه در تحلیلی گفت: اسرائیل وارد مرحله دوم جنگ با غزه می‌شود و تلاش خواهد کرد تا کنترل خود بر شمال نوار غزه تا محور نتزاریم (که توسط ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه ایجاد شده و شمال آن را به جنوب آن متصل می‌کند) را کامل کند. این منطقه به تدریج برای شهرک سازی یهودیان و الحاق آن به اسرائیل، بسته به میزان مخالفت‌های بین‌المللی که پس از چنین اقداماتی به وجود می‌آید، آماده می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت اجرایی شدن این طرح، ساکنان فلسطینی باقیمانده در شمال غزه اخراج خواهند شد در این زمینه سرهنگ «گیورا آیلاند»، رئیس سابق بخش عملیات ارتش با کمک تهدید گرسنگی و پوشش حفاظت از جانشان به این مساله تهدید کرد در حالیکه ارتش افراد حماس در این منطقه تحت تعقیب قرار می‌دهد.

این مقام اشاره کرد: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل رویای گسترش قلمرو اسرائیل را دارد و این مسئله پیروزی مطلق او خواهد بود.

سردبیر این روزنامه تأکید کرد: ورود به مرحله جدید جنگ با یک اقدام در ۲۸ اوت مبنی بر انتصاب سرتیپ العاد گورن به عنوان رئیس تلاش‌های بشردوستانه غیرنظامی در نوار غزه با هماهنگی دولت اسرائیل آغاز شد. این عنوان طولانی که گورن خواهد داشت تا زمانی که ارتش اسرائیل برای آن مخففی معادل رئیس اداره مدنی ایجاد کند، باقی خواهد ماند. در عمل باید او را حاکم غزه دانست.

الوف بن افزود: در گام بعدی، نتانیاهو هفته گذشته به ارتش دستور داد که برای توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه به جای سازمان‌های بین‌المللی آماده شود. با این حال «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد ارتش نسبت به خطر علیه سربازان و هزینه‌های زیاد هشدار داد، اما نتانیاهو قانع نشد و به موضع خود پایبند است.

وی خاطرنشان کرد: با کنترل ورود کمک‌ها، اسرائیل این فرصت را پیدا می‌کند تا آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را به یکباره و برای همیشه از غزه بیرون کند؛ آژانسی که راست‌های اسرائیل آن را پروژه‌ای ضد صهیونیستی می‌دانند.

مذاکرات غیرمستقیم تل‌آویو و حماس در نتیجه اصرار نتانیاهو بر ادامه جنگ در نوار غزه و عقب‌نشینی نکردن از محورهای فیلادلفیا و نتزاریم به مرحله حساسی رسیده است. این در حالی است که حماس خواستار خروج کامل رژیم صهیونیستی از غزه و بازگشت آوارگان بدون محدودیت است.

پیش از این رسانه‌های عبری گزارش دادند مصر با دور جدید مذاکرات غزه به دلیل اظهارات نتانیاهو درباره محور فیلادلفیا و مصر مخالفت کرده است.

رژیم صهیونیستی با حمایت کامل آمریکا از هفت اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که علاوه بر ویرانی‌های گسترده و قحطی مرگبار بیش از ۱۳۵ هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته است که اکثر آنها کودک و زن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.