پیشنهاد سردبیر

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بیش از ۴۰ کشور در کنگره اربعین شرکت و مصوب کردند که آموزش مدیران عملیات صلیب سرخ اربعین را به هلال احمر ایران بدهند.

کولیوند خبر داد؛ هلال احمر ایران مسئول آموزش مدیران عملیات صلیب سرخ در اربعین

پیرحسین کولیوند عصر سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه در نخستین کنگره ۱۱۹ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت جمعیت هلال احمر استان کرمان (سرو سرخ) اظهار کرد: در هفته بسیج، کنگره ملی بیش از ۲۵۰۰ شهید امدادگر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رشادت‌ها و ایثارهای شهدا عنوان کرد: شهادت برترین نوع فداکاری است و مومنانی مردانه در این راه رفتند و شهید شدند.

به اعتقاد رئیس جمعیت هلال احمر کشور، از اقصی نقاط کشور مؤمنان در جبهه حضور یافتند و همه با هم یک‌دل و یک‌صدا بودند.

به گفته وی، فداکاری، ایثار، از خودگذشتگی، حرمت حفظ کردن و تقوی پیشه کردن را باید به جوانان منتقل کنیم و یکی از راه‌های آن برگزاری چنین کنگره‌هایی است.

کولیوند با بیان این مطلب که با توجه به فداکاری‌های دوران دفاع مقدس امروز با اقتدار ایستاده‌ایم، در ادامه گفت: کرمان پایتخت جبهه مقاومت است و این باعث افتخار است.

وی افزود: امدادگران برای انتقال رزمندگان به پشت خط از هر وسیله‌ای استفاده کردند و ما رکورد انتقال مجروحان را شکستیم.

به گفته کولیوند، نقش خواهران در امدادرسانی در عرصه دفاع مقدس را نمی‌توان انکار کرد و بانوان در قالب پزشک، پرستار، امدادگری و آموزش امدادگران در آن دوران نقش‌آفرینی می‌کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران در سازماندهی نیروها، آماده‌سازی اردوگاه‌های آوارگان جنگ و … در آن دوران انجام می‌دادند و همچنین در شناسایی مفقودان اثر بخش بودند.

وی با بیان این مطلب که واقعیت امروز این است که خانواده شهدا و جانبازان الگوی امدادگران هستند، تصریح کرد: سه میلیون داوطلب داریم که ۱۴۰ هزار نفر آنها جوان هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.