پیشنهاد سردبیر

در حالی که مسئولان فدراسیون فوتبال می‌گویند برای کمک به نمایندگان ایران در آسیا با افزایش سقف بودجه موافقت کرده‌اند اما شواهد و قرائن خلاف این را نشان می‌دهد.

افزایش سقف بودجه؛ به نام تیم‌های آسیایی، به کام سپاهان

به گزارش قدس آنلاین، دیروز (چهارشنبه) فشارها برای افزایش سقف بودجه به اوج خود رسید و نهایتا نورشرق، رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال اعلام کرد که برای کمک به تیم‌های آسیایی، سقف بودجه نمایندگان ایران در لیگ نخبگان (استقلال و پرسپولیس) یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و نمایندگان ایران در لیگ سطح دوم قهرمانان آسیا (سپاهان و تراکتور) یک میلیون دلار افزایش یافته است.

البته آن طور که نورشرق اعلام کرد، این افزایش سقف بودجه به صورت علی‌الحساب انجام می‌شود و اگر عملکرد چهار تیم استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان در آسیا به شکلی باشد که پاداش‌شان کمتر از میزان افزایش سقف بودجه باشد، ما به تفاوت آن از سقف بودجه سال آینده‌ کسر خواهد شد.

آیا واقعا دغدغه تیم‌های آسیایی وجود داشته است؟

در حال حاضر، نه تنها فعالیت نقل و انتقالاتی این تیم‌ها به پایان رسیده بلکه فرصت اولیه ارسال فهرست آسیایی هم تمام شده است. در نتیجه اگر قرار بود با هدف کمک به استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور سقف بودجه افزایش یابد باید حداقل یک ماه پیش انجام می‌شد تا این چهار تیم استراتژی نقل‌وانتقالاتی‌شان را براساس سقف بودجه جدید پی‌ریزی می‌کردند. پس این افزایش سقف بودجه چه دردی از این تیم‌ها دوا می‌کند؟

پرسپولیس به عنوان مخالف اصلی افزایش سقف بودجه، به صورت رسمی اعلام کرد که فعالیت نقل‌وانتقالاتی‌اش به پایان رسیده، تراکتور تمام بازیکنان مدنظرش را جذب و قراردادشان را ثبت کرده و حتی مظفری‌زاده سرپرست مدیرعاملی این باشگاه از تصمیم دیشب فدراسیون انتقاد کرده، استقلال هم با فسخ گاه و بی‌گاه قراردادها راهی برای ثبت بازیکنانش پیدا کرده اما می‌ماند یک باشگاه که همچنان برای ثبت قرارداد حداقل سه ستاره مشکل دارد.

افزایش سقف بودجه فقط به نفع سپاهان

سپاهان در حال حاضر هنوز نتوانسته قرارداد انزونزی، لیموچی و کامارا را ثبت کند تا نتواند از این سه بازیکن در لیگ سطح دوم قهرمانان آسیا و رقابت‌های داخلی استفاده کند. نکته جالب توجه این است که حتی زمانی که سپاهان در حداقل دو مقطع متوجه شد که به خاطر سقف بودجه نمی‌تواند بازیکن جدید جذب کند اما انگار از آینده باخبر بود و می‌دانست که سقف بودجه افزایش پیدا می‌کند.

سپاهان ابتدا نتوانست قرارداد لیموچی را به خاطر سقف بودجه ثبت کند اما به سراغ جذب انزونزی رفت و این ستاره را به خدمت گرفت. در ادامه این باشگاه نتوانست قرارداد لیموچی و انزونزی را ثبت کند اما دوباره به سراغ جذب یک بازیکن خارجی دیگر به نام کامارا رفت تا جمع ستاره‌های ثبت نشده‌اش به سه نفر برسد.

افزایش سقف بودجه به روش مدنظر سپاهان

نکته جالب دیگر این است که نحوه افزایش سقف بودجه، دقیقا همان روشی است که سپاهان در نظر داشت تا به واسطه آن سقف بودجه‌اش را بالا ببرد. این باشگاه در نظر داشت با محاسبه حدودی پاداش‌های آسیایی، آن را به صورت علی‌الحساب به سقف بودجه‌اش اضافه کند که با مخالفت کارگروه ناظر بر قراردادها مواجه شد.

با این حال به نظر می‌رسد این باشگاه به رایزنی‌ها و فشارهای خود ادامه داد و نهایتا سقف بودجه با محاسبه علی‌الحساب پاداش‌های آسیایی افزایش یافت تا حالا سپاهان بتواند سقف بودجه‌اش را به میزان یک میلیون دلار افزایش دهد و قرارداد انزونزی، کامارا و لیموچی را ثبت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.