پیشنهاد سردبیر

«گاردین» در گزارشی با اشاره به احتمال خطر گرسنه ماندن بیش از یک میلیون فلسطینی در غزه طی روزهای آینده به نقل از گروه‌های امدای تاکید کرد: کامیون‌های حامل مواد غذایی و بهداشتی در مرز مصر متوقف شده و در انتظار مجوز ورود به غزه فاسد می‌شوند.

گروه‌های امدادی: کمک‌ها به غزه نمی‌رسد/ کامیون‌ها در مرز مصر متوقف می‌شوند

گروه‌های امدادی اعلام کرده‌اند که بیش از یک میلیون نفر در غزه در این ماه غذای کافی نخواهند داشت.

این گزارش افزود: در حالی که کامیون‌های مملو از سبزیجات و گوشت تازه در انتظاری طولانی مدت بر ای عبور از ایست‌های بازرسی (رژیم) اسرائیل متوقف می شوند، مواد غذایی آن ها فاسد شده و دیگر قابل استفاده نیستند.

این در حالی است که با توجه به نیاز شدید به تجهیزات پزشکی و بهداشتی در غزه، کامیون های حامل هزاران بسته کمکی از مواد غذایی و تجهیزات پزشکی پشت مرزهای مصر سرگردان هستند .

گاردین به نقل از سام رز، معاون ارشد آژانس امدادرسانی سازمان ملل به فلسطینیان-آنروا (Unrwa)، در غزه، گفت: بیش از نیمی از داروها در مراکز بهداشتی ما رو به اتمام است و همچنین کلور مورد نیاز برای تصفیه آب و سایر منابع اولیه به شدت رو به اتمام است."

رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار خود اعلام کرده است که شمار شهدای فلسطینی تاکنون به ۴۰ هزار و ۹۳۹ نفر و شمار مجروحان نیز به ۹۴ هزار و ۶۱۶ نفر افزایش یافته است.

رژیم اسرائیل در عین حال اعتراف کرده که پس از ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.