پیشنهاد سردبیر

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تیم ملی از نظر نتیجه عملکرد خوبی داشته است اما هنوز تکمیل نشده و نیاز به کار و تمرین دارد.

کارشناس فوتبال: تیم ملی هنوز تکمیل نشده و نیاز به کار دارد/ در انتقال از حمله به دفاع آشفته هستیم

اصغر مازیار روز جمعه  با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در مسیر انتخابی جام‌جهانی اظهار داشت: بازی ما برابر امارات اگر چه از نظر نتیجه خوب بود اما از نظر شکل فوتبالی که ارائه می‌شود نیاز به کار دارد و هنوز تکمیل نشده که باید برای آن تدبیر لازم را داشت.

وی ادامه داد: با توجه به فاصله کمی که بین بازی قبلی ایران برابر قرقیزستان و این دیدار بود، طبیعی است بازیکنان در این مدت تمرین کرده و باید با شرایط بهتری به میدان می‌رفتند که حاصل آن حرکات کاملتر در جریان بازی و رسیدن به دروازه حریف بود اما همچنان اعتقاد دارم تیم ملی نیاز به کار و هماهنگی بیشتر دارد و باید در این خصوص تدابیر خاصی را لحاظ کرد.

کارشناس فوتبال کشورمان یادآور شد: هرچند در فوتبال با یک گل هم می‌توان به نتیجه رسید اما به نظر می‌رسد تیم ملی فوتبال ایران برای رسیدن به نتیجه به یک یا چند بازیکن وابسته است که این خوب نیست. ایجاد و خلق موقعیت یک بحث است و در فاز بعدی باید این فرصت‌ها را به گل تبدیل کرد تا تیم نتیجه بگیرد که ما هنوز در این بخش، کار داریم.

مازیار گفت: اگر بخواهیم معیار و ملاک تیم ملی را گل خوردن یا نخوردن بدانیم، تا اینجا عملکرد خوبی داشتیم اما باید ببینیم با چه تیم‌هایی و کدام حریفان بازی کرده‌ایم. آنچه به نظر می‌رسد تیم ملی از بابت نظم دفاعی نیاز به کار دارد هرچند نسبت به بازی‌های قبلی در فاز دفاعی بهتر بودیم.

وی اظهار داشت: دیدار بعدی ما با ازبکستان ۱۹ مهرماه است و به همین دلیل بازیکنان در اختیار باشگاه‌های خود قرار می‌گیرند و فرصتی برای تمرین نیست تا اردوی بعدی تیم ملی آغاز شود. در این مدت کادر فنی باید روی نقاط ضعف و قوت تیم کار کند و با برنامه‌ریزی مناسب و تمرین‌های لازم، این مسائل را مورد ارزیابی قرار دهد تا در دیدارهای بعدی به مشکل نخوریم. ما همچنان در خلق موقعیت گلزنی و بازکردن دروازه حریفان مشکل داریم و این ضعف باید برطرف شود.

مازیار: تیم ملی هنوز تکمیل نشده و نیاز به کار دارد/ در انتقال از حمله به دفاع آشفته هستیم

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: در بازی برابر امارات هم دیدیم روی خلاقیت فردی مهدی قایدی و البته اشتباه خط دفاعی امارات به گل رسیدیم، این اثر بخشی قایدی خوب است اما باید در خط حمله شاهد یک جریان منظم برای رسیدن به دروازه حریفان باشیم تا بتوانیم به نتایج دلخواه دست پیدا کنیم. نکته دیگر این است که در فاز دفاعی و در انتقال از حمله به دفاع دچار آشفتگی‌ هستیم که امیدوارم زودتر این موضوع هم برطرف شود.

گفتنی است بازی سوم تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی جام‌جهانی فوتبال روز پنجشنبه ۱۹ مهر از ساعت ۱۷:۳۰ در دیداری خارج از خانه به مصاف اربکستان برود. تیم‌های ایران و ازبکستان در حال حاضر از دو بازی برگزار شده با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار دارند و امارات با ۳، کره‌شمالی و قطر با یک و قرقیزستان نیز بدون امتیاز در رده‌های بعدی جای دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.