پیشنهاد سردبیر

وزیر خارجه اردن و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز (جمعه) طی دیداری در مادرید، پایتخت اسپانیا درباره تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بحث و رایزنی کردند.

رایزنی وزیر خارجه اردن با بورل درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه

«ایمن الصفدی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن امروز با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا درباره آخرین تحولات منطقه و به ویژه تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه،  تشدید خطرناک تنش در کرانه باختری و راه‌های تقویت روابط دوجانبه میان اردن و اتحادیه اروپا رایزنی کرد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، رایزنی میان وزیر خارجه اردن و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پیش از برگزاری نشستی به میزبانی مادرید درباره اجرای راه‌حل ۲ دولتی برگزار شد که در آن الصفدی و اعضای کمیته وزارتی عربی و اسلامی که مامور اقدام بین‌المللی برای توقف جنگ غزه هستند و نیز برخی وزرا و مسئولان اروپایی حضور دارند.

الصفدی و بورل بر تداوم هماهنگی، رایزنی و همکاری درباره تلاش‌ها برای کاهش تنش در کرانه باختری، دستیابی به آتش‌بس فوری و کامل در غزه و حفاظت از غیرنظامیان و دادن اجازه به ورود کمک‌های بشردوستانه تاکید کردند.

وزیر خارجه اردن نسبت به سرانجام انفجار اوضاع در منطقه در صورت تداوم اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی در بیت المقدس و عدم احترام به وضعیت حقوقی و تاریخی آن هشدار داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.