پیشنهاد سردبیر

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه معبر دانایی را دانشگاه و دانایی را پایه‌گذار توانایی دانست و گفت: ۹۰ درصد بودجه دانشگاه‌ها را دولت پرداخت می کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: ۹۰ درصد بودجه دانشگاه‌ها را دولت پرداخت می‌کند

سیدحمید پورمحمدی امروز (شنبه) در اجلاس روسای دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشگاه‌ها به موضوع ‌دانایی و دانشگاه پرداخت و گفت: در این قبیل نشست ها قصد بر این است تا نیازهای حوزه آموزش عالی تامین شود و سازمان برنامه و بودجه بر حسب اولویت این رسالت را دارد تا به دغدغه ها پاسخ و آنها را در اولویت قرار دهد.

وی تلاش های سازمان برنامه و بودجه را در کاهش دغدغه روسای دانشگاه در بخش بودجه مهم دانست و موضوع دانشگاه ‌و فلسفه وجودی آن را در توسعه کشور دارای جایگاه و نگاه ویژه برشمرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هر چه داریم از دانشگاه ها است و از معلمان و استادان آموختیم. اکنون نسبت به این قشر فهیم احساس مسئولیت داریم؛ زیرا دانشگاه ها محلی است که فرزندانمان را از تاریکی جهل به سمت دانایی می برند.

پورمحمدی معبر دانایی را دانشگاه و دانایی را پایه گذار توانایی دانست و بر شمردن ابر چالش هایی چون کمبود آب، فرسایش خاک‌، جنگل زدایی و ناترازی بودجه ‌بانک ها و انرژی را با وجود ابر فرصت ها یعنی همان متخصصان جوان ایرانی و تحصیل کرده دانشگاه ها قابل حل دانست و گفت: ما کشوری هستیم که از دوطرف به دریا وصل هستیم‌ و این یک موهبت است. ما ۱۵ کشور همسایه داریم و ۳ کشور به زبان فارسی صحبت می کنند که جمعیت بالای ۱۰۰ میلیون نفری را شامل می‌شود، باید این فرصت را فعال کرد.

وی که با طرح پرسشی که دانشگاه قرار است چه خدمتی ارائه کند، پاسخ داد: دولت خریدار کالای دانشگاه است هر چه این کالا با کیفیت تر باشد بهتر است. اکنون ۹۰ درصد بودجه دانشگاه ها را دولت پرداخت می کند و باید چالش ها را مدیریت و فرصت ها را تقویت کرد.

رئیس سازمان برنامه ‌بودجه از روسای دانشگاه ها خواست هر دانشگاهی مهمترین ابرچالش ها را اعلام ‌ و فرصت ها را بالفعل کند تا این سازمان نیز از دانشگاه ها و راه حل های آنها حمایت کند.

اجلاس روسای دانشگاه ها موسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری روز شنبه و با حضور محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور، حسین سیمایی صراف وزیر علوم، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و سید ضیا هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.