پیشنهاد سردبیر

سخنگوی وزارت دفاع ملی چین امروز (شنبه بیست و چهارم شهریور) تاکید کرد که آمریکا حق دخالت در مناقشه دریایی بین این کشور با فیلیپین را ندارد.

چین: آمریکا حق دخالت در مناقشه دریایی بین پکن و مانیل را ندارد

وو چیان سخنگوی وزارت دفاع ملی چین امروز (شنبه بیست و چهارم شهریور) اعلام کرد که این کشور تمهیدات قوی و مؤثری را برای مقابله با هر اقدامی که باعث ایجاد مشکل در دریای چین جنوبی و نقض حاکمیت سرزمینی و حقوق دریایی چین بشود، به کار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت دفاع ملی چین، این اظهارات را در یک نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تنش های اخیر میان فیلیپین و ایالات متحده در مورد نفوذ غیرقانونی فیلیپین به آب‌های مجاور دریای جنوبی چین مطرح کرد.

وو چیان با بیان اینکه جزایر نانشا از جمله جزیره «ژیان‌بین ژائو» در دریای جنوبی چین، بخشی از قلمرو چین هستند، تاکید کرد که فعالیت‌های چین در این مناطق دریایی از نظر حقوقی و حرفه‌ای مشروع است.

وی افزود که مسائل دریای چین جنوبی به ایالات متحده مربوط نمی‌شود و واشنگتن حق دخالت در منازعات دریایی میان چین و فیلیپین را ندارد و نباید از پیمان‌های دوجانبه به عنوان بهانه‌ای برای تضعیف حاکمیت سرزمینی و حقوق و منافع دریایی چین استفاده کند.

وو چیان ادامه داد: تنش‌های کنونی در دریای چین جنوبی ناشی از تحریکات مکرر و اقدامات بی‌پروا از سوی فیلیپین و همچنین اقدامات ایالات متحده در تحریک درگیری و دامن زدن به بحران است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.