پیشنهاد سردبیر

بررسی های اخیر نشان می‌دهد که دبستانی‌ها به شدت در خواندن نیاز به کمک دارند. از سوی دیگر کودکی که کتاب بیشتری می‌خواند درک مطلب برایش آسان‌تر می‌شود و پرسش درس‌هایی مثل علوم و ریاضی را بیشتر می‌فهمد.

کتاب‌هایی برای بالابردن مهارت‌های خوانش کودکان نوخوان

در آستانه آغاز سال تحصیلی، نشر افق برای گروه سنی پیش‌دبستانی، کلاس اول و کلاس دوم مجموعه کتاب‌هایی را منتشر کرده است که به خوانش کودکان این گروه‌های سنی کمک می‌کند.

کتاب‌های مجموعه‌ «کلاس اولی، کتاب اولی» شامل چهل کتاب داستان تصویری از بهترین نویسندگان و تصویرگران ایرانی است که کتاب‌های فندق (واحد کودک نشر افق) چاپ کرده است.

این کتاب‌ها در پنج سطح و بر اساس مراحل یادگیری خواندن، مطابق با کتاب فارسی اول دبستان و متناسب با دایره‌ واژگان کلاس اولی‌ها و درک آن‌ها از کلمات نوشته شده‌اند و بهترین انتخاب برای هدیه دادن به کلاس اولی‌ها هستند.  

عناوین این مجموعه شامل «آفرین به خودمان» نوشته آتوسا صالحی، «بابا برفی در شب یلدا» نوشته لاله جعفری، «فیل خجالتی» نوشته معصومه یزدانی و «سفینه فسقلوس» نوشته لاله جعفری می‌باشد.

اما کتاب‌های مجموعه «کلاس دومی، کتاب‌دومی» مطابق با استانداردهای جهانی و با توجه به محتوای کتاب فارسی دوم دبستان نوشته شده است.

مجموعه کتاب‌های «کلاس دومی، کتاب دومی» برای آشنایی بیشتر کودکان با کلمه سازی و جمله سازی تدوین شده است. در فعالیت های پایانی هر کتاب کودک با مواردی مانند همزه، تنوین پیشوندها، پسوندها، هم‌خانواده‌ها و... آشنا می‌شود که کمتر در کتاب درسی به آن پرداخته شده است و با یادگرفتن انواع جمله‌های خبری، پرسشی، امری و عاطفی که پایه انشانویسی و داستان‌نویسی است آمادگی لازم را برای نوشتن پیدا می‌کند.  

این کتاب‌ها دانش ادبی کودک نوخوان را بالا می‌برد و خلاء کتاب‌های درسی فارسی دبستان را پر می‌کند. همچنین به تقویت مهارت‌های چهارگانه خواندن، نوشتن، صحبت کردن و درک مطلب کودک کمک می‎‌کند. اعتماد به نفس کودک و انگیزه یادگیری او را بیشتر می‌کند و لذت خواندن را به او هدیه می‌دهد.

این مجموعه به دبیری «آتوسا صالحی» گردآوری شده است که شامل 4 جلد «شما یک بچه گم نکرده‌اید؟» و «ماه‌پیشانی بی‌ماه» نوشته‌ مژگان کلهر، «شب یلدای باحال‌ترین فامیل دنیا» نوشته‌ لاله جعفری و«دختران پادشاه و درخت بائوباب» نوشته‌ فاطمه سرمشقی می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.