پیشنهاد سردبیر

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به پرداخت ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تامین نقدینگی صنعت دارو ،گفت: ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان مذکور تخصیص یافته که امیدواریم به زودی پرداخت شود.

حیدر محمدی: اجازه نمی دهیم صنایع دارویی آسیب ببینند

سید حیدر محمدی افزود : ارز دارو در ۱۴۰۰ بیش از ۵ میلیارد تومان بخشی از آن برای تامین واکسن کرونا و بخشی نیز برای دارو و تجهیزات پزشکی بود که در ۱۴۰۱ این میزان تغییری نداشت و سال گذشته سهمیه ارزی ۴ میلیارد دلار بود که در ۱۴۰۳ به ۳.۵ میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اصلاح سیاست ارزی، نیاز به نقدینگی و تسهیلات ارزی و ریالی دارد که مطالبات حوزه دارو نیز باید از سوی سازمان های بیمه گر پرداخت شود. همچنین شرکت های دارویی اذعان دارند که مشکل اصلی تامین نقدینگی است که خوشبختانه با دستور رئیس جمهور ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه ها، شرکت های دارویی و پخش پرداخت شد.

به گفته محمدی، تخصیص ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر شده است که امیدواریم به زودی تامین اعتبار شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: از مصوبات خوب دولت انتقال بخشی از منابع هدفمندی یارانه ها به بودجه عمومی بود که بارها قبلا اعلام کرده بودیم که منابع دارو باید از هدفمندی جدا شود و منابع دارویار به بودجه عمومی منتقل شود که با دستور رئیس جمهور و تصویب هیئت وزیران بخش بزرگی از منابع دارویار به بودجه عمومی منتقل شد.

وی با تاکید بر اینکه خودکفایی از نقاط قوت صنعت دارو در کشور است، اظهار داشت: اجازه نمی دهیم صنایع دارویی آسیب ببینند و با پیگیری تسهیلات ریالی و نقدینگی کمک می کنیم که این حوزه تقویت شود.

محمدی تصریح کرد: در پایان ۱۴۰۲ روند تولید در بسیاری از شرکت ها رشد مثبت داشته و امیدواریم با پیگیری مستمر وزیر بهداشت و رئیس جمهور که پزشک و مسلط به حوزه سلامت هستند این مشکلات حوزه دارو مرتفع شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.