پیشنهاد سردبیر

۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 1012336

سید عباس عراقچی، وزیر امورخارجه دولت چهاردهم، طی حکمی کاظم غریب آبادی را در سمت معاونت بین الملل وزارت خارجه منصوب کرد.

غریب آبادی معاون بین‌الملل وزارت خارجه شد

به گزارش قدس آنلاین کاظم غریب آبادی در سال ۱۳۵۳ متولد شده است. وی مدرک کارشناسی روابط سیاسی را در سال ۱۳۷۵ از دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه، مدرک کارشناسی ارشد دیپلماسی و سازمان های بین المللی وزارت امور خارجه را در سال ۱۳۷۸ و مدرک دکترای حقوق عمومی را در سال ۱۳۹۶ از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرده است.

او به زبان انگلیسی و عربی مسلط است، و در رشته های حقوق سازمان های بین الملل، متون تخصصی حقوق به زبان انگلیسی و حقوق سازمان های بین الملل مدرس دانشگاه است. او در کنار فعالیت های کاری و تدریس به امور تحقیقی و پژوهش نیز می پردازد، و کتب مختلفی در زمینه حقوق بشر، کنترل تسلیحات و موضوعات هسته ای را منتشر کرده است.

وی پیش از این معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر بود. از دیگر سوابق او می توان به مسئولیت نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل متحد در وین و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند و نماینده دائم نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی مستقر در لاهه اشاره کرد.

او همچنین در زمان علی لاریجانی، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران و رئیس هیئت ایرانی در شانزدهمین کنفرانس سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.