پیشنهاد سردبیر

سوت لیگ نخبگان آسیا امشب رسماً برای نمایندگان کشورمان به‌صدا در خواهد آمد.

نمایندگان کشورمان امشب در لیگ نخبگان به میدان می‌روند/ رونمایی از سرخابی‌ها در نوبرانه آسیایی

به گزارش قدس آنلاین،لیگ نخبگان آسیا که به نوعی نوبرانه کنفدراسیون آسیاست و در آن برترین تیم‌های باشگاهی قاره کهن به میدان می‌روند، امشب برای دو نماینده کشورمان رسماً آغاز خواهد شد که پرسپولیس در شهر جده عربستان میهمان الاهلی است و استقلال هم در ورزشگاه شهر قدس از الغرافه قطر میزبانی خواهد کرد. بدون شک استارت خوب در گام نخست با توجه به حضور تیم‌های قدرتمند و متمول عربی در این رقابت‌ها می‌تواند شرایط بهتری را برای نمایندگان کشورمان رقم بزند.

*پرسپولیس به دنبال شروع شیرین

نخستین نماینده کشورمان در لیگ نخبگان آسیا امشب از ساعت 21 در ورزشگاه ملک عبدالله جده و در هوای شرجی این شهر رودرروی الاهلی عربستان قرار خواهد گرفت.

سرخپوشان کشورمان که با پیروزی برابر فولاد در لیگ برتر و با انگیزه بالا پای به جده گذاشته‌اند همان‌طور که سرمربی نماینده کشورمان در نشست خبری پیش از از دیدار عنوان کرد بسیارامیدوارند عربستان را با دست پر ترک کنند. گاریدو گفته بود: انگیزه‌های زیادی داریم و به خوبی تیم حریف را آنالیز کرده‌ایم و می‌دانیم بازی آسانی را پیش رو نخواهیم داشت. به الاهلی احترام می‌گذاریم چرا که تیمی قوی است ولی من به بازیکنان خود اعتماد کامل دارم. هدف ما پیروزی‌ است و برای این به عربستان آمدیم.

از سوی دیگر  الاهلی عربستان پس از تساوی ناراحت کننده در ثانیه‌های پایانی مقابل النصر - جایی که یک گل به خودی دیرهنگام باعث شد سه امتیاز این دیدار برای تیم عربستانی از بین برود - به مصاف پرسپولیس خواهد رفت و به احتمال زیاد عبدالله اوتیف و المجهد را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. الاهلی در لیگ عربستان هم حال و روز خوشی ندارد و پس از انجام سه بازی با یک تساوی، یک برد و یک باخت در رده دهم جدول قرار دارند.

*ستاره‌های سرنوشت‎ساز

نماینده عربستان بازیکنان سرنوشت‌سازی در ترکیب خود دارد که در جهان فوتبال کاملاً شناخته شده هستند؛ ستاره‌هایی چون مندی، راجر ایبانز،  فرانک کسیه، گابری وگا، روبرتو فیرمینو، ایوان تونی، فیراس و ریاض محرز با سابقه سال‌ها بازی در سطح اول فوتبال دنیا می‌توانند برای هر حریفی خطرناک باشند، اما حضور ایوان تونی ستاره تیم ملی انگلیس که به‌تازگی به الاهلی پیوسته می‌تواند برگ برنده  ماتیاس یاسیله سرمربی نماینده سعودی باشد. این مهاجم  در یورو ۲۰۲۴ برای تیم ملی انگلیس بازی کرد و کسی انتظار نداشت که راهی لیگ عربستان شود. تونی بازیکن سابق برنتفورد توانایی زیاد در زدن گل‌های مهم دارد و همین ویژگی او را به بازیکنی برجسته تبدیل کرده است.

اما نماینده کشورمان اگر چه بازیکنانی به شهرت ستاره‌های الاهلی ندارد، اما نفرات با تجربه‌ای در اختیار دارد که بارها در سطح اول فوتبال آسیا بازی کرده‌اند و نمایش‌های خوبی مقابل تیم‌های عربی از خود نشان داده‌اند. بدون شک اوستون اورونوف، هافبک بیست‌وسه ساله ازبکستانی می‌تواند برگ برنده و همان ستاره سرنوشت‌ساز برای گاریدو در این بازی باشد.

لازم به ذکر است این دو تیم تاکنون چهار بار با هم بازی کرده‌اند که سهم نماینده کشورمان دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست بوده است.

*استقلال به دنبال بازگشت با شکوه

آبی‌پوشان ایران دیگر نماینده کشورمان در لیگ نخبگان آسیا، نخستین بازی‌شان را در این رقابت‌ها-البته پس از دوسال غیبت- امشب در ورزشگاه شهرقدس قلعه حسن خان! مقابل الغرافه قطر برگزار خواهند کرد. استقلال که در تعطیلات لیگ برتر و زمانی را که برای آماده‌سازی تیم باید صرف می‌کرد، با حواشی بودن یا نبودن نکونام و رفت‌وآمد دوسه بازیکنش گذراند حالا باید مقابل نماینده پرقدرت قطری برود که با یکی دوجین ستاره و البته با توپ پر به شهرقدس آمده تا رودرروی استقلال قرار گیرد.

*برگ برنده دو تیم

خوسلو، مهاجم فصل قبل رئال‌مادرید که  فصل بسیار خوبی را با رئال مادرید پشت سر گذاشت و با این تیم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا را بدست آورد، فرجانی ساسی از تونس، فابریزیو دیاز از اروگوئه، سیدو سانو از سنگال، جانگ هیونگ سو از کره جنوبی، فلورین کومان از رومانی، ماتیاس نانی از آرژانتین، یاسین براهیمی از الجزایر، جمال حمد از فلسطین و رودریگو مورنو از اسپانیا بازیکن خارجی الغرافه هستند که هر کدامشان می‌توانند برگ برنده پدرومارتینز باشند.

در سوی مقابل نیز شاید جواد نکونام برای بازگشت با شکوه به آسیا بیش از همه روی رامین رضاییان که تجربه زیادی در این بازی‌ها دارد حساب کرده است. هر چند نباید از بازیکنان نام‌آشنایی چون گائل کاکوتا و دیدیه اندونگ که تجربه بازی در  بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی جهان را دارند، غافل شد.

این دو تیم تاکنون  دوبار با هم روبه‌رو شده‌اند. آخرین دیدار دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید و در نخستین دیدار نیز استقلال پیروز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.