تحولات لبنان و فلسطین

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به برخی از احادیث نبوی بیان کرد: امام رضا (ع)، آئینه دار رحمت واسعه پیامبر اکرم (ص) بودند.

 زیارت امام رضا (ع) فرصت مغتنمی برای جلب رحمت الهی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جعفر علم‌الهدی در ویژه‌برنامه تبلیغی - مذهبی حرم مطهر رضوی که با حضور جمعی از زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: یکی از القاب پیامبر اکرم (ص) "رحمت للعالمین" است، یعنی وجود ایشان مایه رحمت برای همه است.
وی تصریح کرد: بسیاری از افراد به واسطه اخلاق نیکوی آن حضرت جذب دین مبین اسلام شدند و شهادتین را بر زبان جاری کردند، پیامبر (ص) آمده بودند تا گذشت، مهربانی و مهرورزی را به مردم بیاموزند.
این کارشناس دینی با اشاره به برخی از احادیث نبوی که در کتاب عیون اخبارالرضا (ع) نیز آمده است، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در این احادیث از امام رضا (ع) به‌عنوان "بضعه" یعنی پاره تن خود یاد کرده‌اند، بنابراین مهربانی پیامبر (ص) در وجود امام رضا (ع) نیز متجلی است و این امام رئوف آئینه دار رحمت واسعه پیامبر اسلام (ص) است.
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: در روایتی دیگر نیز از پیامبر اکرم (ص) نقل شده که زیارت امام رضا (ع) باعث آمرزش گناهان و همچنین، زدوده شدن غم و اندوه از دل انسان می‌شود.
وی عنوان کرد: زیارت امام رضا (ع) فرصت مغتنمی برای جلب رحمت الهی است، اگر این امام بزرگوار در پیشگاه خدا به این مقام و جایگاه رسیده به‌خاطر این است که طبق عبارات زیارت‌نامه امام رضا (ع)، ایشان در زمان حیات خود مطیع محض دستورات الهی و اهل اقامه نماز، پرداخت زکات و عبادت خدا بودند.
گفتنی است: قرائت زیارت امین‌الله با نوای ابراهیم احمدی و ذکر توسل به اهل‌بیت (ع) و مدیحه‌سرایی با نوای مداحان اهل‌بیت (ع)، رضا قانع و ابوطالب خالق پور از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.