پیشنهاد سردبیر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امیدواریم متن طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی، حداکثر تا آخر همین هفته، یعنی سه‌شنبه یا چهارشنبه، به صحن علنی مجلس ارائه و تعیین تکلیف شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: طرح مالیات بر سوداگری این هفته به صحن علنی مجلس ارائه می شود

طرح مالیات بر سوداگری که پیش از این با نام طرح مالیات بر عایدی سرمایه هم در مجلس مطرح شده بود، در هفته جاری با عنوان طرح «مالیات بر سوداگری و سفته بازی» برای تعیین تکلیف نهایی به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود. پیش‌تر، در اردیبهشت ماه امسال، مجلس برخی ایرادات شورای نگهبان را اصلاح و برای تأیید به آن شورا فرستاده بود. حال در گام آخر، قرار است برخی ایرادات جزیی‌تر باقی مانده، از نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، در صحن پارلمان به رأی گذاشته شود.

سید شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره جزئیات ارائه این طرح و تأیید نهایی آن اعلام کرد: شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی ایراداتی به لحاظ معادل واژگان انگلیسی و فارسی گرفته بود که در مشورت با نماینده شورای نگهبان، ۲ تا ۳ ایراد مختصر مذکور، برطرف شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: امیدواریم متن طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی، حداکثر تا آخر همین هفته، یعنی سه‌شنبه یا چهارشنبه، به صحن علنی مجلس ارائه و تعیین تکلیف شود.

ارتقای انگیزه برای تولید و مهار تورم با اجرای مالیات بر سوداگری

مهدی طغیانی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به سرنوشت طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در این کمیسیون گفت: شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تعدادی ایراد و ابهام به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی وارد کرده‌اند که مجلس باید درباره رفع آن‌ها تصمیم بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی تاکید کرد: طرح مالیات بر سوداگری معاملاتی را در بر می‌گیرد که مازاد بر نیاز مصرف در چهار حوزه طلا، ارز، خودرو و ملک انجام می‌شود.

طغیانی یادآور شد: هدف طرح آن است که بازیگران بازارهای مزبور، با عملیاتی شدن مالیات بر سوداگری، کمتر وارد سوداگری شوند.

تأثیر ۲۵ درصدی قانون مالیات بر سوداگری بر بازار سرمایه

اما در آستانه تعیین تکلیف نهایی طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس، اثر تبدیل این طرح به قانون، بر بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفته است؛ محمد گودرزی، مدیرعامل کارگزاری شهر، با بیان این‌که در صورت تصویب نهایی این قانون شاهد تأثیر بسیار مثبت آن در بازار سرمایه خواهیم بود، گفت: این قانون، جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه را حداقل ۲۵ درصد تقویت می‌کند، زیرا پول به جای حرکت به سمت بازارهای ملک، خودرو، طلا و ارز، به دلیل معافیت‌های مالیاتی موجود در بازار سرمایه، جذب این بازار می‌شود. این موضوع انگیزه ورود سرمایه‌گذاران به حوزه تولید را دو چندان می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.