پیشنهاد سردبیر

تداوم حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و بالا گرفتن تنش‌های سیاسی در تل آویو بر سر برکناری وزیر جنگ از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

تداوم حملات صهیونیست‌ها در غزه در سایه بالاگرفتن تنش‌های سیاسی در تل‌آویو

قدس؛ در حالی که حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی به ویژه اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی ادامه دارد، تنش‌های سیاسی در تل آویو بر سر برکناری وزیر جنگ این رژیم بالا گرفته است.

حملات بالگردها و توپخانه رژیم صهیونیستی علیه اردوگاه‌های آوارگان غزه

رسانه‌های عربی از حملات گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه طی ساعات گذشته خبر دادند.

به گزارش شبکه المیادین، در جریان بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه البرکه واقع در دیرالبلح چندین فلسطینی بی گناه به شهادت رسیده و زخمی شدند.

بمباران مناطق مسکونی در شمال اردوگاه البریج باعث شد تعداد زیادی شهید برجای بماند و نیروهای امدادی نتوانند عملیات نجات را به دلیل حجم حملات و ویرانی‌ها به درستی انجام دهند.

در کنار جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، بالگردهای ارتش این رژیم نیز با شلیک موشک، شمال غرب خان یونس را هدف قرار دادند.

علاوه بر حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه این منطقه، توپخانه این رژیم نیز شرق اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه را زیر آتش گرفت.

حملات توپخانه ای وحشیانه اشغالگران صهیونیست منطقه الشاکوش واقع در شمال غرب شهر رفح را دربرگرفت.

بالگرد اسرائیلی برای انتقال نظامیان زخمی شده خود را رساند

این در حالی است که رسانه‌های عبری زبان از وقوع یک عملیات سخت علیه نظامیان صهیونیست در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که یک بالگرد نظامی خود را برای انتقال نظامیان زخمی شده به مرکز شهر رفح رساند.

ساعاتی قبل نیز ارتش رژیم صهیونیستی که آمار نظامیان به هلاکت رسیده و زخمی شده در نوار غزه را به شدت با سانسور منتشر می‌کند اذعان کرد یکی از نظامیان تیپ گفعاتی در جریان درگیری‌های شب گذشته در جنوب نوار غزه شدیداً زخمی شده است.

این در حالی است که هر کدام از عملیات‌های نیروهای مقاومت فلسطین دست کم چندین کشته و یا چندین زخمی برجای می‌گذارد.

درگیری در تل آویو بر سر «گالانت» بالا گرفت / دخالت‌های همسر نتانیاهو در عزل و نصب‌ها

از سوی دیگر درگیری‌های سیاسی میان مقامات رژیم صهیونیستی آن هم در بحبوحه جنگ در چند جبهه بالا گرفته است.

به گزارش شبکه المیادین، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نگرانی‌های گسترده‌ای در نهادهای امنیتی این رژیم مبنی بر قصد و نیت بنیامین نتانیاهو برای برکناری یوآو گالانت در بحبوحه جنگ وجود دارد.

این کانال اضافه کرد: ترس و نگرانی‌هایی مبنی بر عدم حمایت آمریکا از تل آویو در برابر دادگاه جنایی بین المللی در صورت برکناری گالانت وجود دارد.

در این گزارش آمده است: قرار بود شب گذشته گالانت از سمت خود برکنار شود اما ساره نتانیاهو همسر بنیامین نتانیاهو هنوز شایستگی ساعر را تأیید نکرده است!

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که گالانت روز گذشته به صورت تعمدی در پیوستن به نشست کابینه امنیتی تأخیر کرد.

روزنامه هاآرتص نیز به نقل از یک دیپلمات اروپایی نوشت: ما برای دستیابی به توافق تبادل اسرا با طرف فلسطینی تلاش می‌کنیم اما همکاری با مقامی که با این روند مخالف باشد سخت است.

وی در ادامه افزود: گالانت می‌داند اگر اسرائیل وارد جنگ با لبنان شود نمی‌توان پیش بینی کرد آیا می‌تواند این جنگ را سریعاً به پایان برساند یا خیر؟

یک منبع در دولت آمریکا نیز در خصوص جانشین گالانت با نام گدعون ساعر گفت: وی در خارج از اسرائیل ناآشنا است. ساعر مانند گالانت با آمریکا ارتباط تنگاتنگی ندارد.

فرود بالگرد اسرائیلی برای انتقال صهیونیست‌های زخمی‌شده در غزه

موافقت کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با گسترش اهداف حمله به لبنان

از سوی دیگر دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از موافقت کابینه جنگ این رژیم با اهداف جنگ علیه لبنان خبر داد.

به گزارش شبکه المیادین، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه جنگ این رژیم با گسترش اهداف جنگ علیه لبنان از جمله بازگرداندن ساکنان مناطق شمال اراضی اشغالی به خانه‌هایشان موافقت کرده است.

در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده است که بازگشت امن ساکنان مناطق شمالی به خانه‌هایشان جدیدترین بندی است که به اهداف جنگ علیه لبنان اضافه شده است.

این در حالی است که کارشناسان و مقامات نظامی سابق رژیم صهیونیستی بارها نسبت به خطرات جنگ افروزی تل آویو علیه لبنان هشدار داده‌اند.

در همین خصوص روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که تنش در مرزهای شمالی با لبنان می‌تواند به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.