پیشنهاد سردبیر

رژیم صهیونیستی اهداف اعلام شده از جنگ غزه را گسترش داد تا به زعم خود امکان بازگشت ساکنان شمال به خانه‌های خود را، علیرغم هشدارهای آمریکا نسبت به گسترش جنگ، دربربگیرد.

تصویب گسترش اهداف جنگ برای شامل شدن جبهه شمال از سوی کابینه رژیم صهیونیستی

قدس؛ دفتر نخست وزیر «بنیامین نتانیاهو» گفت که کابینه امنیتی با تصمیم گسترش اهداف جنگ برای شامل شدن جبهه شمال موافقت کرده است.

این یک روز پس از آن صورت گرفت که «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا به منظور بررسی تحولات در مرز اراضی اشغالی با لبنان، در سایه تشدید اختلافات در داخل دولت اشغالگر درباره گسترش عملیات نظامی در لبنان، ملاقات کرد.

فرستاده ویژه آمریکا در دیدار خود با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عنوان کرد که اقدام رژیم صهیونیستی در رابطه با درگیری با حزب‌الله خطر وقوع یک جنگ طولانی منطقه‌ای را افزایش می‌دهد.

وی همچنین به گالانت گفت که واشنگتن از راه‌حل دیپلماتیک برای تنش‌ها با حزب‌الله - چه از طریق آتش‌بس در غزه و چه از طریق دیگر - حمایت می‌کند.

هوکشتاین در ادامه به گالانت گفت که نبرد گسترده علیه لبنان اسرا را برنمی‌گرداند و اسرائیل را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی افزود که برآوردها در اسرائیل نشان می‌دهد که شانس دستیابی به یک راه حل در لبنان، بدون آتش‌بس در غزه، اندک است.

شبکه ۱۲ عبری نیز گزارش داد گالانت به نماینده آمریکا گفته است که اقدام نظامی راهی برای بازگشت ساکنان شمال است.

روزنامه «اسرائیل هیوم» روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه نوشته بود فرمانده فرماندهی شمال ارتش رژیم صهیونیستی کنترل منطقه حائل امنیتی در جنوب لبنان را توصیه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.