پیشنهاد سردبیر

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه یافته‌های اولیه رژیم صهیونیستی درباره کشته شدن یک فعال ترکیه‌ای-آمریکایی توسط این رژیم، نیروهای امنیتی این رژیم را تبرئه نمی‌کند، هشدار داد اقدامات دیگر را مدنظر قرار می‌دهد.

واشنگتن: تحقیقات اولیه درباره «عایشه نور ازگی» اسرائیل را تبرئه نمی‌کند

قدس؛ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که نیروهایش «عایشه نور ازگی» ۲۶ ساله فعال ترکیه‌ای- آمریکایی را ۶ سپتامبر در جریان اعتراضی در نزدیکی نابلس، بخش شمالی کرانه باختری به ضرب گلوله کشتند اما این رژیم مدعی است که این اقدامی غیر عمدی بوده است.

این شهروند ترکیه‌ای فعال حقوق بشر و داوطلب جنبش همبستگی بین‌الملل بود.

به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل «متیو میلر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تحقیقات اولیه گفت که اگر نتایج رضایت بخش نباشند، واشنگتن اقدامات دیگری را روی میز می‌گذارد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز کشته شدن این زن جوان را «غیرقابل توجیه و بی‌دلیل» توصیف کرد و خواستار تغییر عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری شد.

میلر نیز گفت: «کشته شدن این زن هرگز نباید اتفاق می‌افتاد. شنیدم که مردم می‌گویند یافته‌های اولیه تحقیقات انگار به گونه‌ای است که نیروهای اسرائیلی از کاری که کردند، تبرئه شده‌اند. از نظر ما هنوز کار زیادی انجام نشده است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «واشنگتن منتظر نتایج تحقیقات کامل است که باید شفاف و دقیق باشد. اگر این نتایج رضایت بخش نباشد، واشنگتن اقدامات خودش را انجام می‌دهد.»

وی ادامه داد:‌ «اگر تحقیقات اولیه رضایت بخش نباشد، ما کارهایی را که متناسب باشد، انجام خواهیم داد.»

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که این فعال ترکیه‌ای به صورت «غیرعمدی» هدف قرار گرفته و اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است.

سه شنبه گذشته، نیروهای رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این فعال به صورت اشتباهی توسط سربازانی هدف قرار گرفته که می‌خواستند شخص دیگری را هدف قرار بدهند.

این درحالی است که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با انتشار نتایج تحقیق خود درباره نحوه جان‌باختن عایشه نور، نوشت که او حدود نیم ساعت پس از اتمام تظاهرات علیه شهرک‌سازی‌ها، با شلیک مستقیم نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به سرش، جان باخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.