پیشنهاد سردبیر

از امشب لیگ قهرمانان فوتبال اروپا شروع می شود، اما دیگر شباهتی به سال‌های قبل ندارد. رقابتی نفس‌گیر برای رسیدن به تاج و تخت اروپا.

از امشب آغاز می‌شود؛ رونمایی از ورژن جدید لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش قدس آنلاین، روزی که بسیاری از فوتبال‌دوستان با تمام وجود آرزوی آن را دارند بالاخره فرا رسید. از ۳۲ تیم در ۸ گروه چهار تیمی به لیگی ۳۶ تیمی رسیده است که هشت تیم برتر به طور مستقیم به مرحله یک هشتم نهایی خواهند رفت. از نهم تا بیست‌وچهارم رده‌بندی در پلی آف به مصاف یکدیگر می‌روند و برنده‌ها مکان‌های باقی مانده در مرحله یک هشتم نهایی را به خود اختصاص می‌دهند. از آنجا، فرمت مانند نسخه قبلی خواهد بود، با چشم به ۳۱ می ۲۰۲۵، جایی که فینال بزرگ در آلیانز آرنا در مونیخ برگزار می‌شود.

در آخرین دوره، رئال مادرید پس از شکست ۲-۰ بروسیا دورتموند در ومبلی، بار دیگر به‌عنوان پادشاه اروپا تاج‌گذاری کرد. شاگردان کارلو آنچلوتی دو سال پس از انجام این کار در پاریس، با کامبک‌های معروف لیگ قهرمانان اروپا، بار دیگر در رقابت‌های برتر اروپا تاج‌گذاری کردند.

نامزدهای اصلی تاج و تخت اروپا

رئال مادرید، قهرمان فعلی این رقابت‌ها، با وجود اینکه ابرکامپیوتر اُپتا آن را با شانس ۱۸.۲ درصد در رده دوم قرار می‌دهد، یکی از بالاترین شانس‌های قهرمانی است. شروع محتاطانه تیم آنچلوتی در لالیگا اهمیتی ندارد، زیرا زمانی که سرود لیگ قهرمانان اروپا پخش می‌شود، باشگاه مادریدی و برنابئو به هیولایی دیگر تبدیل می‌شوند.

در لالیگا، بارسلونا با پیروزی‌های متوالی و با لامین یامال، دنی اولمو و رافینیا در سطح فوق‌العاده‌ای است و با هدف پشت سر گذاشتن کابوس‌های گذشته در اروپا لیگ قهرمانان را از پنجشنبه شروع خواهد کرد، بر اساس تجزیه و تحلیل اپتا، تیم فلیک ۵.۲ درصد شانس دارد.

ابرکامپیوتر اپتا با ۲۵.۳ درصد شانس، منچسترسیتی پپ گواردیولا را به‌عنوان شانس اصلی قرار می‌دهد. و کاندیدای بزرگ دیگر برای فتح اروپا، بایرن مونیخ است که شانس ۴.۱ درصدی برایش پیش‌بینی شده است. بایرن میزبان فینال در ورزشگاه خود، آلیانز آرنا، در ۳۱ مه ۲۰۲۵ خواهد بود. 

مدعیان بالقوه لیگ قهرمانان
جدا از قدرت‌های سنتی، به تیم‌هایی می‌رسیم که عادت کرده‌اند در سطح باشگاهی در رقابت‌های برتر اروپا نقش بزرگی ایفا کنند. اینترمیلان به دلیل قدرت سال‌های اخیر در سری آ و نقش بزرگش در سال ۲۰۲۳، جایی که در فینال به منچسترسیتی باخت، با ۱۰.۹ درصد سومین شانس قهرمانی است. پشت سر اینتر، تیم‌هایی با قد و قامت آرسنال و لورکوزن قرار دارند. تیم دیگری که می‌تواند در این گروه باشد لیورپول است که بعد از یک سال غیبت برمی‌گردد، اما بدون یورگن کلوپ. آرنه اشلوت با فوتبالی بسیار شبیه به کلوپ، تیم را تحویل گرفته است و اگرچه آنها به تازگی مغلوب فارست شده‌اند، اما در لیگ برتر ۹ امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن را به دست آورده‌اند. پاری سن ژرمن لوئیز انریکه با اولین فصل خود در دوران "پسا امباپه" روبرو می‌شود که باعث شده شانسش را برای کسب قهرمانی کاهش دهد.

بالاخره اتلتیکو مادرید. با تیمی جدید با نام‌هایی مانند لونورمان، سورلوث، گلگر و خولین آلوارز، آنها می‌خواهند بار دیگر آن تیم رقابتی در اروپا باشند، همانطور که زمانی به دو فینال برسند و باشگاه‌هایی مانند بارسلونا یا بایرن مونیخ را حذف کنند.

سورپرایزهای این نسخه

اما در لیگ قهرمانان همیشه یک سری تیم هستند که علی‌رغم اینکه در میان مدعیان حضور ندارند، در نهایت می‌توانند غافلگیرکننده باشند. آن‌ها تیم‌های سخت‌کوشی هستند که شکست دادنشان دشوار است. مثل لایپزیش که رئال مادرید را در مرحله یک هشتم نهایی تا مرز حذف برد. بروسیا دورتموند که شگفتی بزرگ دوره گذشته بود و به فینال رسید و نیوکسل و میلان.

تیم دیگری که به لیگ قهرمانان بازمی‌گردد یوونتوس است. بانوی پیر با چهره‌های جدید زیاد بازمی‌گردد. چهره‌های جدیدی که از نیمکت شروع می‌شود. تیاگو موتا پس از فصل عالی او با بولونیا، جای آلگری را گرفت و کوپماینرز، کونسیسائو، نیکو گونزالس و داگلاس لوئیز را با خود آورد. آنها وعده می‌دهند تیمی دشوار برای همه رقبا باشند.

کم شانس‌های لیگ قهرمانان

در نهایت متواضع‌ترین تیم‌های مسابقات ظاهر می‌شوند. اسلووان براتیسلاوا، اشتورم گراتس، یانگ بویز، برست یا بولونیا باشگاه‌هایی هستند که با افزایش تعداد شرکت‌کنندگان از ۳۲ به ۳۶، به معجزه صعود دست یافته‌اند، اما با اشتیاق فراوان تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت.نال برسند و باشگاه‌هایی مانند بارسلونا یا بایرن مونیخ را حذف کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.