پیشنهاد سردبیر

رسانه‌ها از منفجر شدن چند دستگاه ارتباطی در چند منطقه لبنان خبر دادند و ادعا شده که این تجهیزات متعلق به اعضای حزب‌الله است.

انفجار چند دستگاه ارتباطی در لبنان و زخمی شدن ده‌ها نفر

شبکه الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که چند دستگاه ارتباطی (پیجر) که ادعا می شود مربوط به اعضای حزب‌الله بوده در تعدادی از مناطق لبنان اعم از بیروت، البقاع و جنوب لبنان منفجر شده است.

خبرگزاری ملی لبنان «NNA» نیز از وقوع یک حادثه امنیتی بی‌سابقه در ضاحیه جنوبی و چند منطقه دیگر خبر داد.

این خبرگزاری افزود که این انفجار به وسیله یک فنآوری پیشرفته و نفوذ به شبکه پیجر در ضاحیه جنوبی بیروت و دیگر مناطق لبنان رخ داده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از برخی منابع امنیتی گزارش داد که در نتیجه این انفجار دستکم ۱۰ تن در لبنان زخمی شدند.

وزارت بهداشت لبنان نیز خواستار آمادگی همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شد و از تمامی کادر درمان خواست تا با توجه به وضعیت اضطراری پیش آمده، در محل کار خود حضور یابند.

وزارت بهداشت لبنان همچنین از همه شهروندان لبنانی خواست تا فورا هر گونه دستگاه پیجر را از خود دور کنند.

شبکه الجزیره نیز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که ده‌ها نفر در نتیجه این انفجار در مناطق مختلف لبنان زخمی شده‌اند.

یک منبع امنیتی لبنان نیز گزارش داد که صدها نفر بر اثر وقوع انفجار در نقاط مختلف لبنان زخمی شده‌اند.

الجزیره همچنین به نقل از یک مسئول ارشد سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» گزارش داد که انفجار پیجرهای اعضای حزب‌الله یک نفوذ امنیتی اطلاعاتی بی‌سابقه است.

در همین ارتباط «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با ابلاغ حادثه امنیتی از وزیر بهداشت خواست تا جلسه دولتی را ترک کند و همه نهادهای این وزارتخانه را به حالت آماده‌باش درآورند.

کمیته صلیب سرخ در لبنان نیز از آماده‌سازی ۵۰ دستگاه آمبولانس اضافی و ۳۰۰ تکنسین فوریت‌های پزشکی برای کمک به قربانیان این انفجارها خبر داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.