پیشنهاد سردبیر

وزارت امور خارجه لبنان، حمله رژیم صهیونیستی را که منجر به انفجار شماری از پیجرهای مورد استفاده شهروندان لبنانی و برجای گذاشتن ۹ شهید و هزاران زخمی شد، به شدت محکوم و اعلام کرد از رژیم صهیونیستی در این باره به شورای امنیت شکایت خواهد کرد

شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت به دلیل انفجار پیجرهای شهروندان

وزارت امور خارجه لبنان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: تنش عمدی و خطرناک اخیر، همزمان با تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر گسترده کردن دامنه جنگ با لبنان و اصرار این رژیم بر جنگ‌افروزی، ویرانگری و خونریزی انجام می‌گیرد.

وزارت امور خارجه لبنان تصریح کرد: پس از مشورت با نخست وزیر، شکایتی علیه رژیم صهیونیستی در این باره تنظیم شده است.

رسانه‌ها عصر امروز سه‌شنبه- ۲۷ شهریور ۱۴۰۳- از منفجر شدن چند دستگاه ارتباطی (پیجر) در چند منطقه لبنان خبر دادند.

«فراس الأبیض» وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که در نتیجه انفجار دستگاه‌های پیجر در چند نقطه این کشور، تاکنون ۹ نفر از جمله یک دختر بچه به شهادت رسیدند.

الأبیض افزود که حدود ۲۷۵۰ نفر نیز در این انفجارها زخمی شده‌اند که حال ۲۰۰ نفر از آن‌ها وخیم است و مجروحان در ۱۰۰ بیمارستان در حال درمان هستند.

در همین ارتباط «زیاد مکاری» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان گفت: دولت لبنان تجاوز وحشیانه اسرائیل را محکوم می‌کند و این نقض حاکمیت لبنان است.

مکاری از سازمان ملل متحد خواست به مسئولیت خود در این خصوص عمل کند.

حزب‌الله لبنان نیز با انتشار بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را عامل این انفجارها معرفی کرد.

حزب‌الله در بیانیه دوم خود درباره انفجارهای امروز لبنان اعلام کرد: پس از بررسی تمام حقایق، داده‌ها و اطلاعات موجود درباره حمله جنایتکارانه‌ای که امروز بعدازظهر رخ داد، ما دشمن اسرائیلی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه علیه غیرنظامیان می‌دانیم.

در این بیانیه اعلام شد: شهدا و مجروحان ما نماد مبارزه و فداکاری در راه قدس، حمایت از ملت شریف ما در نوار غزه و کرانه باختری و پشتیبانی میدانی مستمر از آنها هستند. موضع حمایت و پشتیبانی ما از مقاومت دلیرانه فلسطین ثابت است و مایه سربلندی ما در دنیا و آخرت خواهد بود.

حزب الله تاکید کرد: این دشمن خیانتکار و جنایتکار قطعاً قصاص عادلانه خود را به خاطر این تجاوز جنایتکارانه دریافت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.