پیشنهاد سردبیر

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 1013160

مازاد تجاری اندونزی از پیش‌بینی‌های ماه اگوست در مورد بهبود صادرات پیشی گرفت.

بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی گل کاشت

به‌گزارش قدس آنلاین، صادرات بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی با ۷.۱ درصد افزایش سالانه به ۲۳.۶ میلیارد دلار در ماه گذشته رسید.

آمارهای رسمی نشان داد، مازاد تجاری اندونزی در ماه اگوست به بالاترین حد در سه ماه گذشته رسید که بالاتر از پیش بینی‌ها بود، زیرا صادرات بسیار سریعتر از حد انتظار رشد کرد.

داده‌های تجاری اگوست یکی از شاخص‌های اقتصادی است که بانک مرکزی این کشور در جلسه سیاست‌گذاری دو روزه خود، تجزیه و تحلیل خواهد کرد. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز پیش از انتشار داده‌های تجاری شرکت کردند، انتظار داشتند بانک اندونزی نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد.

بزرگترین صادرکننده زغال سنگ حرارتی، روغن پالم و فلزات نیکل جهان در ماه گذشته ۲.۸۹ میلیارد دلار مازاد تولید داشت در حالی که در نظرسنجی رویترز ۱.۹۶ میلیارد دلار پیش بینی می‌شد. این مازاد بزرگترین از ماه مه بود.

اداره آمار اندونزی اعلام کرد که صادرات در ماه اگوست با ۷.۱۳ درصد رشد سالانه به ۲۳.۵۶ میلیارد دلار رسیده است. میانگین پیش‌بینی رشد سالانه ۳.۸۳ درصدی در ماه گذشته بود. بر اساس داده‌ها، سرعت افزایش صادرات اگوست سریع‌ترین سرعت از ژانویه ۲۰۲۳ بوده است. ارزش واردات ۲۰.۶۷ میلیارد دلار بود که ۹.۴۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، در حالی که انتظار افزایش ۸.۱۵ درصد بود.

محموله‌های ارسالی از این کشور از آوریل هر ماه به صورت سالانه افزایش یافته است و پس از یک سال که ارزش صادرات پس از اوج رونق قیمت کالاها پس از همه‌گیری کاهش یافت، بهبود یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.