پیشنهاد سردبیر

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آمادگی داریم که تشکل‌های دانش‌آموزی در سیاست ورزی‌ها و تصمیم گیری‌ها ما را با ارائه نظراتشان یاری کنند.

جنگ کوانتومی در راه است/ تربیت دانش آموزان باید تربیت انقلابی باشد

حجت‌الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم افتتاحیه اجلاسیه سوم کنگره چهاردهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از ابتدای انقلاب اسلامی فعالیت‌های خود را آغاز کرد و دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی با برنامه‌های وزین و ارزنده فرهنگی تربیت کرد.

وی با بیان اینکه در دیداری که از زحمات نوجوانان عضو اتحادیه داشتم رشد و بالندگی مجموعه اتحادیه انجمن‌های اسلامی را دیدم؛ گفت: یکی از ویژگی‌های مهم یک تشکل دانش آموزی این است که آیا این تشکل تنها دیروز و گذشته را می‌بینند یا به امروز و فردای انقلاب اسلامی هم توجه دارد. نوجوانانی که علاوه بر دیدن گذشته امروز و فردای وطن و انقلاب را هم می‌بینند نشان رشد و بالندگی آنان دارد.

وی با طرح این سوال که چرا دیدن آینده نشان دهنده بلوغ افراد است گفت: ما در آینده با پارادایم‌های نوینی مواجهیم که هنوز در حال حاضر شکل نگرفته است اما در آینده حتماً به طور کامل با آن مواجه می‌شویم. ما در آینده با فناوری‌های کوانتومی مواجه می‌شویم در حالی که در حال حاضر چندان این فناوری رشد نیافته است. ما در آینده با رشد گسترده هوش مصنوعی مواجهیم در حالی که امروز به تازگی هوش مصنوعی شکل گرفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جنگ امروز دیگر جنگی نیست که مثل گذشته فقط با توپ و تانک باشد. انفجارهای تروریستی که امروز در لبنان شاهد آن هستیم، با دانش و فناوری بوده است. امروز از دانش و فناوری وسیله‌ای برای جنگ می‌سازند. در جنگ آینده هر باتری موبایل مانند یک نارنجک عمل خواهد کرد. جنگ کوانتومی که بسیار بدتر از این است.

وی با اشاره به انواع مختلف جنگ کوانتومی گفت: ممکن است سنسورهایی را طراحی و راه اندازی کند که بذرهای گیاهان یا زمین‌های کشاورزی را نابود سازد یا بر روی ذهن و فکر نوجوانان ما اثر مخرب بگذارد و به مغز نوجوان ما دستور دهد اقدام تروریستی انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه برای همین است که نوجوانان ما فردای انقلاب را باید ببینند؛ گفت: البته اگر امروز هم لازم باشد انقلابیون ما اسلحه به دست خواهند گرفت اما امروز نیاز ما رشد تربیت عقلانی تربیت دینی و تربیت علمی ماست. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان باید جمع مدال آوران علمی کشور باشد. مسئولین اتحادیه باید چند شاخص علمی، دینی و تربیتی داشته باشند و این شاخص‌ها را حتماً هر ساله بررسی کنند.

وی خطاب به فرهنگیان و مسئولین آموزش و پرورش گفت: مسئولین نظام تعلیم و تربیت و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان باید ببینند تا چه میزان در جذب دانش آموز رشد داشتند. باید ببینند تا چه میزان توانسته‌اند تربیت دینی دانش آموزان را تقویت کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بخشی از تربیت ما باید تربیت انقلابی باشد؛ گفت: در تربیت الگو باید به شبهات نوجوانان پاسخ داده شود. امروز هنوز این شائبه مطرح می‌شود که چرا بعد از عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر جنگ پایان پیدا نکرد.

وی با بیان اینکه نباید فقط دلخوش به داشتن یک تشکیلات باشیم گفت: حتماً باید با عقل و منطق عمل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه در طول سال بارها به مدارس دولتی یا هنرستان‌ها مراجعه می‌کنم گفت: بارها این موضوع را مطرح کردم که این آمادگی را داریم که تشکل‌های دانش‌آموزی در سیاست ورزی‌ها و تصمیم گیری‌ها ما را با ارائه نظراتشان یاری کنند. قطعاً ما به نظرات گروه اندیشه ورز اتحادیه انجمن‌های اسلامی توجه می‌کنیم. حتماً نظرات این تشکل امین دانش آموزی می‌تواند در سیاست ورزی ما مفید باشد.

حجت الاسلام خسروپناه ابراز امیدواری کرد انقلاب اسلامی از افراط و تفریط به دور باشد و در مسیر انقلابی گری عقلانی قدم بردارد.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.