پیشنهاد سردبیر

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: این موضوع فقط ساخت یک دیوار نیست و استفاده تمام ابزارها و تجهیزات لازم مانند نصب دوربین و حفاظت پهپادی برای رصد و پایش، برای این دیوار در نظر گرفته شده است و در طول سه سال تکمیل می شود.

انسداد مرزهای شرقی کشور با پیشرفته‌ترین تجهیزات در حال انجام است

به گزارش قدس خراسان، فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه هفته دفاع مقدس با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا حماسه آفرینی هایی که اقشار مختلف مردم در هشت سال دفاع مقدس از خود به یادگار گذشتند گفت: مراسم رژه یگاه هان و رسته های منتخب نیروی مسلح امسال ۳۱ شهریورماه  در بلوار نماز برگزار خواهد شد.

*هدف فتح قله هاست

امیر سرتیپ‌دوم ستاد سیروس امان‌الهی از شعار امسال نیروهای مسلح با عنوان ما در راه فتح قله ایم یاد کرد و افزود:  این شعار در حالی پیش روی ماست که تأکید بر همبستگی ملی و روحیه جهادی به منظور مقابله با ترفندهای دشمن نیز به عنوان یک هدف مورد توجه خواهد بود.فراموش نکنیم که دستکم ۸۵ کشور دنیا در کمک با انواع مختلف کنار رژیم بعث عراق در حمله به انقلاب نوپای اسلامی جنگیدند اما با فداکاری رزمندگان و اتحاد و پیروی از ولایت فقیه نتوانستند کاری از پیش ببرند و شکست خوردند. آحاد مردم در این مهم نفش آفرینی کردند و به تمام دنیا نشان دادیم با اتکا به نیروی اعتقاد به خداوند و بهره گیری از رهنمودهای امام خمینی(ره) شکست ناپذیر هستیم و خواهیم بود چنانچه کوچکترین خدشه ای به کشور و انقلابمان وارد شود به سخت ترین روش پاسخ خواهیم داد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند عظمت دفاع مقدس را از چند زاویه می‌توان مشاهده کرد؛ یکی از زاویه‌ آن چیزی است که از آن دفاع می‌شد، چون بحث دفاع مقدس است. یعنی ما از چه دفاع می‌کردیم؟ اگر از این زاویه نگاه کنیم، بخش مهمی از عظمت این واقعه روشن خواهد شد. دوم، این زاویه است که این دفاع در مقابل چه‌کسی انجام می‎گرفت؟ چه‌کسی هجوم کرده بود که لازم بود دفاع صورت بگیرد؟ این هم یک زاویه‌ دیگری است که به نظر من مهم است. دیدگاه و زاویه‌ سوم این است که این دفاع به وسیله‌ چه‌کسی انجام گرفت؟ دفاع‌کنندگان چه‌کسانی‌ بودند و زاویه‌ چهارم این است که آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟

*مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس
وی در ادامه به مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره و افزود: روز شنبه، ۳۱ شهریورماه، با عنوان وحدت ملی و معنویت آغازگر هفته دفاع مقدس خواهد بود که همان طور که عنوان شد با اجرای رژه نیروهای مسلح و عملیات پرش چتربازان در بولوار نماز، گوشه‌ای از توانایی دفاعی را به نمایش خواهیم گذاشت و جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ نوذری، سخنران ویژه این مراسم خواهد بود.

سرتیپ‌دوم ستاد امان‌الهی با بیان اینکه روز یکشنبه، یکم مهر ۱۴۰۳، به نام جوانان و علم‌ودانش نام‌گذاری شده است، ادامه داد: در روز دوشنبه، ۲ مهر ۱۴۰۳، زیارت و غبارروبی قبور شهدا در بهشت‌رضا(ع) و خواجه‌ربیع را خواهیم داشت.
ضمن اینکه دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و بحث‌های مردمیاری به‌ویژه در حوزه بهداشت و درمان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

*احداث دیواره مرزی ایران و افغانستان در ۳ سال

ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق کشور همچنین درخصوص احداث دیوار مرزی در مرز افغانستان اظهار کرد: یگان‌های ارتش در طول ۹۳۰ کیلومتر در مرزهای مشترک شرق و شمال‌شرق مستقر هستند و کار احداث دیوار مرزی را انجام می‌دهند. این کار که از اواخر سال ۱۴۰۲ آغاز شده قرار است، در طول سه سال تکمیل می‌شود.

وی تأکید کرد: این موضوع فقط ساخت یک دیوار نیست و استفاده تمام ابزارها و تجهیزات لازم مانند نصب دوربین و حفاظت پهپادی برای رصد و پایش، برای این دیوار در نظر گرفته شده است طبق برنامه ریزی انجام شده و مطالعاتی که در خصوص شرایط مرز با کشور افغانستان داشتیم قرار است این دیواره طی ۳ سال و در هر سال ۳۰۰ کیلومتر از مرز مشترک بین ایران و افغانستان با نظارت و همراهی کارشناسان خبره کشورمان دیوارکشی شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.