پیشنهاد سردبیر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی حادثه تروریستی لبنان درباره خطرات استفاده از تجهیزات ارتباطی آمریکایی هشدار دادند.

هشدار نمایندگان مجلس درباره خطرات تجهیزات ارتباطی آمریکایی

قدس آنلاین: رضا حاجی پور نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی، در تذکری به مسئولان اجرایی کشور، نسبت به حادثه تروریستی اخیر در لبنان و نقش شرکت‌های آمریکایی صهیونیستی، به ویژه شرکت موتورولا، هشدار داد.

وی این تذکر را به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات و اسکندر مومنی، وزیر کشور ارائه کرد.

حاجی پور در تذکر خود اشاره کرد که تجهیزات ارتباطی شرکت موتورولا در این حادثه مورد استفاده قرار گرفته و دارای پروتکل‌های اختصاصی و کدگذاری امنیتی مختص این شرکت هستند.

وی تأکید کرد که همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی در کشتار مردم لبنان محرز است و از وزارت ارتباطات خواست تا ورود این تجهیزات به ایران را متوقف کند.

همچنین، او خواستار بررسی دقیق تجهیزات ارتباطی ترانک دیجیتال و آنالوگ و رادیویی انتقال داده این شرکت در صنایع حساس کشور شد.

در تذکر دوم خود، حاجی پور به کشورهای منطقه هشدار داد که احتمال تکرار چنین حوادثی به دلیل استفاده از سیستم‌های شرکت موتورولا وجود دارد.

وی تأکید کرد که محصولات این شرکت در صنایع حساس نظیر میادین نفتی، پالایشگاه‌ها و مراکز امنیتی در سطح وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حاجی پور از وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه خواست تا هشدارهای لازم را به کشورهای منطقه اعلام کنند و از طریق مراجع بین‌المللی تخلفات این شرکت را پیگیری کنند.

ابوالقاسم جراره، عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم تهران نیز در تذکری مشابه از وزیر ارتباطات درخواست کرد تا با توجه به عضویت ایران در اتحادیه بین‌المللی ارتباطات، تمامی برندها و شرکت‌هایی که از تجهیزات موتورولا استفاده کرده‌اند را مورد پیگیری قرار دهد و نتایج آن را به مردم اعلام کند.

این تذکرات نمایندگان مجلس نشان‌دهنده نگرانی عمیق آنها درباره امنیت ملی و تأثیرات منفی احتمالی همکاری با شرکت‌های خارجی است که ممکن است به تهدیداتی برای کشور منجر شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.